Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 20 April 2018

Wardina Diserang Netizens Melayu Selepas Seru Hentikan Politik Yang Menyalahkan DAP, Non Muslims Atas Semua Perkara..

Personaliti popular, Wardina Safiyyah hari ini dikecam bertubi-tubi oleh penyokong Barisan Nasional di halaman Facebooknya.

Ini gara-gara kenyataannya yang menyeru semua pihak untuk menghentikan cacian dan hinaan ke atas kumpulan minoriti di negara ini.

Wardina juga berkata sesetengah ahli politik dengan sengaja menggunakan isu (perkauman, keagamaan) bagi mendapatkan populariti dan perbuatan itu jelasnya sangat tidak bertanggungjawab.

Tambah Wardina lagi, beliau tidak percaya DAP mahu mengambilalih negara dengan tujuan untuk mahu memusnahkan Islam seperti dakwaan sesetengah pihak.

Berikut adalah kenyataan penuh Wardina seperti yang dipetik dari halaman Facebooknya;

"Di Australia - Muslim pigs.

Di Malaysia - DAP/CINA BABI(btw kesian babi).

Di Australia - Muslims want to take over the country.
Di Malaysia - DAP want to take over the country.

Di Australia - Muslims want sharia law and don't respect Christians and our way of life. 


Di Malaysia - DAP tidak mahu Islam. Orang Kristian tidak hormati agama Islam bla..bla..bla.

Di Australia - Muslims are all evil, bloodthirsty, violent, liars practicing taqqiya - they cannot be trusted.


Di Malaysia - DAP penipu, tak boleh dipercayai - ada agenda tersembunyi.

Di Australia - Why do we need to give special treatment to Muslims? Why are they forcing us to follow their ways? (bagi pakai tudung, bagi bilik solat, bagi makanan halal, UISH.. dia anti halal... katanya duit halal bagi pada terrorist)
 

Di Malaysia - Kenapa kita terhina di bumi sendiri - jangan bagi muka kepada mereka. They should follow us, not the other way round.

Aduhai. Bila saya tengok...sama. Sama kan? Sakit nya hati bila membaca berbagai berita dan hinaan terhadap orang Islam. Sedih. Susahnya menjadi minoriti. Jadi kepada kita yang menjadi majoriti adalah amanah kita menjaga minoriti kerana itulah Islam.

Digunakan pula oleh ahli politik demi populariti. Sangat tidak bertanggungjawab.

Jadi saya tanya anda - kalau orang Cina membaca makian dan tuduhan anda terhadap mereka, apa agaknya perasaan mereka?

KEPADA PEMIMPIN - JANGAN gunakan AGAMA, JANGAN GUNAKAN AGENDA PERKAUMAN - tunjukkanlah contoh yang baik.

Tak heran kenapa pengikut caci maki sana sini, tengok cara pemimpin menjatuhkan pihak lawan. Suka bermain emosi. Suka gunakan agama. Suka MENAKUTKAN.

Saya berdiri solidariti bersama rakan-rakan berbangsa Cina. Not all Malays think like that. MALAYSIA belong to ALL of us.

Dan buat saudara seIslam semua. Tunjuk lah akhlak yang baik. Jangan caci maki sesama sendiri.

Sedih tengok - Madey (have some respect to an elderly - what more someone who you use to respect), peliwat, Jibby - Macam ni akhlak kita? I ask for our LEADERS to start, to RESPECT their opponents.

Salaam sayang buat semua. Semua penykong BN, PAS, DAP dan PH. NO I don't believe DAP want to take OVER and disrespect Islam. I believe many respect Muslims and they KNOW this is an Islamic country. Kalau mereka tak faham kita yang kena ajarkan. I don't believe they are evil like how I hope poeple won't think Muslims are evil. So sekarang boleh stop guna DAP sebagai modal nak takutkan orang Islam?

SUDAH-SUDAHLAH main sentimen AGAMA - Orang sekarang DAH BIJAK banyak.

So, are you racist? Do you trust others? Do you have biasses and prejudice?

WS

"Persepsi adalah SENJATA". Perception matters,"
katanya dalam kenyataan itu. 


Akui tak sokong BN

Terdahulu, Wardina mengisytiharkan secara terbuka yang beliau tidak menyokong Barisan Nasional dalam satu kenyataan di Facebook pada 6 April sambil berkongsikan pautan ceramah Pakatan Harapan dari halaman (page) Anwar Ibrahim.



“Tidak, saya tidak takut untuk menyatakan sokongan saya bukan kepada BN. Saya tidak perlu menjilat sesiapa untuk kerjaya atau berada di televisyen lagi. 

BN tidak memiliki negara ini dan mereka sudah berkuasa terlalu lama.

Saya mengakui terdapat orang yang baik dan jahat dalam parti. Terdapat juga orang yang begitu hebat dalam BN walaupun cuma sedikit…. 

Saya juga mengagumi beberapa individu daripada BN dan terdapat beberapa karakter yang saya sangsi dalam Pakatan (Harapan).

Malaysia, kita memerlukan pemimpin jujur. Mereka yang benar-benar mengambil berat...mereka yang mempunyai kelayakan. 

Saya sudah penat dengan pemimpin bodoh. Dan cukup...cukuplah dengan korupsi dan menjadikan diri kamu kaya-raya. Menyampah,” kata bekas pengacara TV3 itu.

Diserang bertubi-tubi

Hanya kerana menyeru semua pihak untuk berhenti melakukan politik tuduhan, cacian dan hinaan melampau, Wardina kini diserang penyokong pro BN.

Ini kerana Wardina menggunakan DAP sebagai contoh parti politik yang diserang dengan tuduhan yang tak masuk akal seperti mahu memusnahkan Islam dan menakut-nakutkan orang melayu dengan sentimen keagamaan dan kaum.

Tinjauan di ruangan komen juga, rata-rata netizens melayu mempertikaikan kenyataan Wardina dan meminta beliau untuk melakukan kajian semula.

Tulisan berat sebelah..



Minoriti tetapi siapa yang kuasai ekonomi..



Bacalah komen di Malaysiakini..




Bagaimanapun tidak berputus asa dengan kritikan-kritikan itu, Wardina dilihat tenang dalam menjawab persoalan demi persoalan yang diajukan oleh netizens.

Namun Wardina juga memutuskan untuk tidak membalas apa-apa komen selanjutnya apabila semakin ramai netizens melayu yang dilihat tidak berpuas hati dengan kenyataan Wardina itu lalu meletakkan komen berbaur rasis, kecaman, cacian di post berkenaan. - 20 April 2018.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...