Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 10 Mei 2014

Gadis Melayu Seksi Ceramahkan Pembangkang Isu GST.

Klik gambar untuk paparan yang lebih jelas

Mereka2 yang  protes isu GST telah pun dicop sebagai pengkhianat dan pembangkang di negara neh walaupun ada di antara mereka ;

1. Langsung tak sokong Pakatan Rakyat.

2. Langsung tak pernah undi pembangkang.

Redha je la dengan label2 tersebut. Di Malaysia sesiapa yang sokong prinsip UMNO dan BN memang kena cop pembangkang je la. Apa boleh buat. Lumrah pemikiran di Malaysia beb.

KAH KAH KAH

Dalam paper tak guna telah muncul seorang gadis. Bercerita pasal GST sambil diperbodohkan oleh wartawan HARIAN METRO yang mengambil kesempatan untuk melaukkan badan dia. Kesian. Tak pasal2 jadi mangsa habuan masyarakat.

KAH KAH KAH

Lihat ;


Antara yang si gadis neh sebut ;

1. Kebarangkalian ramai rakyat kita terutama warga emas dan orang kampung tidak tahu apa itu GST malah sekadar mendengar khabar angin daripada pelbagai sumber yang lain berbanding fakta membuka ruang pihak lain untuk memanipulasikan blablabla..

2. Secara peribadinya saya menyokong GST kerana barangan asas terkecuali dari dikenakan GST.

3. Pelaksanaan GST lebih dirasai oleh golongan yang berkemampuan kerana GST dikenakan kepada barangan mewah berjenama seperti BEG dan PAKAIAN yang BUKAN KEPERLUAN.

4. GST akan menambahkan pendapatan negara dan mengurangkan kadar kemiskinan.

Alahaiiiiii.

BODOHNYA KAU.

BODOH SANGAT SEBAB PERCAYA PADA KATA2 PEMIMPIN BN YANG TERBUKTI TAK BERGUNA TUE.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Barangan asas tak terkecuali kepala hotak kau berjambul. Barangan asas semua kena atas faktor kos pengangkutan.

Ko tahu ke apa maksud barangan asas? Senang aje nak ukur. Jangan ukur ikut otak kapitalis. Kalau ukur guna otak kapitalis semua barangan adalah tidak asas. Manusia hanya perlukan diri mereka sendiri sahaja untuk hidup. Yang2 lain pandai2 la lue selongkar cara untuk survive bagi membolehkan lue terus hidup.

PAKAIAN. MAKANAN. TEMPAT TINGGAL.

Ini barangan asas yang diperlukan manusia untuk hidup. Dengan pakaian, manusia berotak kapitalis mula membezakan2 kepentingan berdasarkan status. Itu pasal wujud barangan mewah dan barangan cikai. Perkara yang sama juga mereka buat pada MAKANAN. Pada TEMPAT TINGGAL. Pada AIR. ELEKTRIK. SUMBER ALAM. Silap2 nak bernafas pun kena bayar suatu hari nanti ikut sistem kapitalis.

Prinsip membayar sebelum menggunakan ataupun mendapatkan sesuatu itu tidak salah. Dalam Islam kita ada konsep perniagaan.

Namun perniagaan yang betul menurut apa yang dianjurkan dalam Islam ialah perniagaan yang tidak menindas pembeli/pengguna/rakyat.

Kapitalis ialah satu sistem ekonomi yang menindas. Lawan dia sistem sosialis, bagi orang Islam mereka prefer sistem ekonomi Islam. Namun terdapat persamaan yang sangat banyak antara sistem sosialis dengan ekonomi Islam.

Prinsip kapitalis membolehkan mereka memperdagangkan barangan asas sehingga manusia2 diarah/di didik/di ajar untuk berfikir manusia yang takde duit perlu dilayan dengan buruk sebab mereka tiada duit. Tiada duit maksudnya low class dan takde standard. Takde duit maksudnya hina lagi menghinakan. Asalkan manusia tue takde je duit itu bermaksud dia PEMALAS NAK MAMPOS.

Itu prinsip kapitalis yang dah menjajah otak2 manusia zaman sekarang.

Berbalik kepada tajuk asal artikel neh. Tak la aku nak menghalang kebebasan dia bersuara. Cuma aku rasa Harian Metro neh tak kurang bodohnya juga. Cuba la dia amek gambar yang elok2 sikit. Ini dia memperdagangkan tubuh badan wanita tersebut lepas ajak dia bercerita soal GST. Tak ke ini akan memalukan gadis tersebut secara tidak langsung?

Dan, aku nak bagitau juga. Pakaian pun akan dikenakan GST. Nak tahu caranya macam mana? Mana2 perniagaan yang ada keuntungan melebihi rm500k mereka akan dikenakan GST.

Maksudnya perniagaan pakaian yang besar, yang ada margin keuntungan yang melebihi rm500k akan tertakluk pada GST. Perniagaan pakaian yang besar2 tak semestinya akan menjual pakaian berjenama sahaja. Ada yang campur2. Ada yang hanya menjual pakaian tidak berjenama sahaja. Apa pun nanti ko nak beli baju mesti mahal. Yang sekarang belum ada GST pun lain macam aje cara ko berbaju. Mesti mahal sangat sampai tak mampu nak beli kan.

KAH KAH KAH

Dan nak sembang dengan orang pasal fakta konon. Fakta sendiri pun kelaut. Adoiyai. Masa Ahmad Maslan sembang kat tv3 takmo dengar. Antara yang akan turun harga dengan GST ialah barangan mewah. Ada barangan mewah dan sensitif (arak, rokok) dicukai sehingga 10% banyaknya. Sekarang akan turun sampai 6%. Tang mana pula golongan macam Rosmah Mansur agak terjejas? Ngok ngek betul.

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...