Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 6 Mac 2014

Punca2 KDN Haramkan Ultraman Tersebar..

Padan la.

Aku punya la dok fikir kenapa dan kenapa dan kenapa la si KDN neh dok beria2 haramkan penjualan buku Ultraman. Katanya ia boleh menganggu ketenteraman awam. Mengacam keselamatan.

Setelah aku godek punya godek, akhirnya aku dah faham kenapa KDN beria2 haramkan buku ULTRAMAN dari dijual kat negara neh.

Betul la yang depa dok sebut2kan benda neh berkait rapat dengan ketenteraman awam.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Tak percaya tengok gambar2 kat bawah neh hah ;








Dalam perkembangan yang sama, aku cuba dapatkan reaksi dari ULTRAMAN. Menurut salah seorang jurucakap yang mewakili Ultraman apa yang berlaku adalah fitnah semata2. Mereka dijadikan kambing hitam oleh UMNO untuk menutup kepincangan dan salah laku mereka dalam urus tadbir negara. Apa yang ultraman buat selama ini adalah memperjuangkan keamanan dan kebenaran demi keadilan untuk semua pihak. 

Contohnya kes bumbung stadium runtuh tue. Sebelum runtuh menimpa orang dan ada sapa2 yang mati tercedera. Baikla dorang sendiri runtuhkan ketika berlawan dengan raksasa.

KAH KAH KAH

Dan UMNO memang pantang bab2 benda adil neh. Itu pasal Ultraman kena ban. Dan geng2 Ultraman juga mula mempersoalkan jika2 Zahid Hamidi ada hubungan kekeluargaan dengan geng2 raksasa. Sebab setahu mereka, hanya raksasa aje yang anti Ultraman. Manusia sayangkan Ultraman sebab Ultraman penegak keadilan.

Entah la Ultraman. Aku pun tatau nak cakap apa. Sabar aje la ek korang semua.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...