Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 15 Oktober 2013

Penjelasan Isu Parking Di KL RM40 Sejam.

Masih ingat isu neh? Isu yang kecoh dulu pasal idea menaikkan kadar parking di KL kepada rm40 sejam untuk mengatasi kesesakan lalulintas di KL?

Rujuk sini beb ==> http://amenoworld.blogspot.com/2013/10/naikkan-kadar-parking-di-kl-rm40-sejam.html

Oke, sekarang neh dia bagitau bahawa kenyataan asal dia telah disalah petik. Tak pernah pun dia nak bagi idea macam tue secara membuta tuli. Yang sebenarnya cadangan dia tue susulan selepas jaringan sistem pengangkutan di Malaysia terbukti cekap dan tiptop. Lepas tue kalau masih lagi berlaku kesesakan lalu lintas juga hah naikkan aje kadar parking. Biar masing2 rajin naik pengangkutan awam [yang terbukti cekap dan effisen].

Rujuk kenyataan dia kat bawah neh ;


Agak lambat beb penjelasan ini dibuat. Pun begitu tak pula aku nafikan sebarang usaha untuk membetulkan keadaan. Memang aku pelik sangat macam mana ah makcik neh tergamak bagi idea bangang. Rupanya statement dia disalahertikan. Sepatutnya pihak media yang siarkan kenyataan tersebut betulkan la balik. Kira ramai gak yang salah anggap dengan aku2 sekali. 

Fikirlah peranan anda sebagai wartawan. Tak dinafikan sebagai manusia kita sering terkhilaf. Aku pun sama. Tapi laporan tue jangan la sampai macam neh. Ini la yang selalu dialami oleh pemimpin2 pembangkang. Sekali tak kena kat kita, kita tak rasa. Bila dah kena kat kita, baru kita sama2 faham.

Fikir2kan la ek.

Anyway, makcik maaf le pasal aku pun sentap juga lepas baca berita tersebut. Bahasa agak kasar le juga. Maaf ye.

Terima Kasih.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...