Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 18 Oktober 2013

Mahathir Sokong Sabah, Sarawak Guna Kalimah Allah.

Fungsi sama. Maksud pun sama. Contohnya macam neh ;

Aku di negeri Perlis. Ada kristian guna Allah sebagai Tuhan. Woitttt sesat oii akidah aku murtad dan kafir bagai kalau aku biarkan perkara itu berlaku. Menggunakan kalimah Allah di Perlis = ialah isu akidah kronik yang amat.

Aku di Sabah pula neh. Ada kristian guna Allah sebagai Tuhan. Aku tak sesat dan tak murtad. Isu akidah neh sebenarnya ikut negeri, tahu tak ikut negeri? NEGERI tue.

Ko kat semenanjung, ko sesat. Kalau ko kat Sabah dan Sarawak akidah ko dijamin suci. Benda sama je. Konsep pun sama. Tapi hukum berbeza. Pergh.

Biar betul beb?

Allah di Sabah Sarawak atau di Semenanjung bagi penganut kristian membawa maksud yang sama, serupa, sebijik. Tetapi cara UMNO dan geng2 mereka menafsirkan perkara itu tersangatlah berbeza. Itu sebab aku sebut dah banyak kali. Isu kalimah Allah neh mana ada kaitan dengan akidah pun. 

Sebab kalau ia ada kaitan dengan akidah, apakah ia boleh berubah2 hukumnya ikut negeri? Arak haram bagi penganut muslim tak kira la ko kat negeri mana. Atau arak hanya haram di negeri2 tertentu? Boleh nampak tak cara UMNO buat analisa pasal perkara neh? Tersangatlah bebal kalau ko boleh terpengaruh. Fikir la sikit.

Dan tadi Mahathir pun dah keluarkan statement. Aku syak lepas neh admin2 kat satu page tue mesti cover malu yang amat. Baru semalam depa sembang kencang nak betulkan apa yang dah berlaku di Sabah Sarawak. Sekali alamak aiiiiiiii.. idola ketenangan aku buat statement maut la pula. Aduhhhhhh kat mana nak campak muka neh?

Hah ada longkang kat tepi tue. G campak kat situ. Oke tak?

KAH KAH KAH

Mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad (gambar) menyifatkan penganut Kristian di Sabah dan Sarawak tidak perlu dihalang daripada menggunakan kalimah Allah kerana mereka telah lama menggunakan kalimah itu sebagai rujukan kepada tuhan.
Beliau berkata semasa menjadi perdana menteri, sememangnya halangan tersebut tidak timbul dan penganut Kristian boleh menggunakan kalimah Allah di dua negeri itu.
"Kita berpendapat mereka yang telah menggunakan kalimah itu di Sabah dan Sarawak, boleh terus menggunakannya kerana mereka telah lama menggunakan kalimah tersebut.
"Tetapi, ada pihak yang mahu membawa kalimah itu di Semenanjung untuk apa? Mereka di sini tak pernah guna pun. Ini adalah usaha mewujudkan ketegangan di antara kumpulan agama. Untuk apa? Kes ini telah dibesar-besarkan.
"Mereka di Sabah dan Sarawak guna kalimah itu sebelum ini, kita tak cakap apa pun," katanya dalam satu sidang media selepas majlis sambutan Aidiladha di Kuala Lumpur hari ini.
Jangan la sesiapa bunuh diri. Mahathir kesayangan korang pun relax jek dengan kalimah Allah. Setahu aku Mahathir tuhan mini bagi penganut2 UMNO. Takan dorang bantah kot?
Hehe.
Dan bagi mengakhiri posting ini, amek la sedas gambar anak Mahathir yang beria2 kempen suci jadi tukang masak. Perghhhhh. Ahli2 politik BN dan PR kalau bab wayang memang no 1. Tenkiu. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...