Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 20 Jun 2013

Polis Warning Larangan Berhimpun Di Padang Merbok ! [SEBARKAN]


Tak boleh tak boleh. Atau pembangkang tak faham bahasa? Bila orang kata tak boleh tak boleh la. So berambos dan pergi la berhimpun kat tempat lain. Apa ko tue bebal sangat ke bila orang cakap tak boleh?

Hehe.

Lihat warning terkini dari PDRM untuk penganjur perhimpunan BLACKOUT yang dijadualkan pada 22 hb neh ;
Polis bertegas tidak membenarkan penganjur mengadakan perhimpunan membantah keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) di Padang Merbok di sini Sabtu ini.
Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Zainuddin Ahmad berkata, keputusan polis itu selari dengan keputusan yang telah diputuskan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) menerusi kenyataan Datuk Bandar Kuala Lumpur, Datuk Seri Ahmad Phesal Talib, baru-baru ini.
Katanya, kawasan Padang Merbok merupakan milik DBKL dan bergantung kepada pihak berkenaan untuk membuat keputusan.

"Datuk Bandar telah memberi kenyataan yang memutuskan perhimpunan tersebut tidak boleh diadakan di situ dan sebagai tuan punya kepada kawasan itu, DBKL mempunyai hak.

Rujukan :  http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130620/dn_09/Keputusan-tidak-boleh-berhimpun-di-Padang-Merbok-muktamad---Polis

Sebenarnya tiada apa2 yang perlu dirisaukan oleh peserta dan juga pihak penganjur. Cuba korang perhatikan beberapa siri amaran yang dikeluarkan oleh PDRM kepada penganjur perhimpunan sebelum berhimpun sebelum2 neh.

Ada tak apa2 berlaku selepas berhimpun?

Takde beb.

Warning jek gempak. Warning jek beria2. 

Hoi tak boleh. Hoi jangan nak memandai2. Hoi jangan berhimpun. Hoi itu hoi ini. Last2 habuk pun tarak. Usah kata warning siap bantu kita jaga jalan lagi. So nak risau apa der?

Menteri amaran dah chow pergi pertahanan. Yang ganti dia lebih power dari menteri amaran sebelum nya. Dia menteri acah2 bagi amaran. Hishammudin tak patut dilabel dengan gelaran menteri amaran. Tak berapa tepat. At least bila Hishammuddin cakap tak boleh, memang tak boleh dan betul2 tak boleh. Kalau dia ubah keputusan last2 minit dia akan bagitau dia ubah keputusan last2 minit.

Yang neh?

KAH KAH KAH

Semua kaki warning. Warning dan warning. Jadi kita pun bergelak santai sudah la dengan warning2 dari mereka semua neh. Setakat warning apa ada hal. Dengar dan buat tatau aje sudah la.

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...