Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 22 Jun 2013

Polis Dedah Peserta Perhimpunan Rancang Buat Huru Hara..


Semalam sapa tengok berita? Kat Buletin Utama ada laporkan kenyataan PC yang dikeluarkan oleh PDRM kepada semua media bahawa nya terdapat cubaan untuk memprovokasi PDRM agar PDRM naik berang dengan tindakan peserta2 perhimpunan. Selepas PDRM naik berang dengan tindakan peserta2 perhimpunan, PDRM akan bertindak balas seperti menyerang mereka dengan tear gas dan sebagainya.

Ini sekaligus akan menyebabkan peserta2 perhimpunan mendapat millage simpati orang ramai kerana dibelasah oleh PDRM.

Perghh.

Nak belasah atau tak belasah itu keputusan PDRM kan?
Nak bawa tear gas atau taknak bawa tear gas pun urusan PDRM gak kan?
Nak bantu perhimpunan tersebut berjalan dengan aman ataupun tidak pun keputusan dari PDRM gak kan?

So nak cuak apa dengan provokasi2 seperti itu? Arahkan je semua pegawai yang bertugas pada hari neh agar jangan melayan sebarang provokasi dari peserta perhimpunan, cukupla.

Aku pun heran sebenarnya dengan tindakan PDRM kali neh. Nak kata peserta perhimpunan rancang nak buat huru hara dan provokasi? Aku tengok PDRM yang keluarkan statement2 provokasi lagi la ada.

Pada mula nya mengarahkan PR tukar tarikh perhimpunan ataupun lokasi berkumpul. Then dari 15hb di anjakkan ke 22hb. Dari dataran merdeka ke padang merbok. So kat situ PR dah bersetuju deal dengan PDRM.

Then tetiba padang merbok tak boleh guna plak. Konon nya ada larian olimpik la apa la. Last2 larian olimpik ditunda ke satu tarikh yang baru pula. Padahal larian olimpik sepatutnya diadakan di dataran merdeka. Tetiba sibuk nak gunakan padang merbok pula, apa ke hel?

Then PDRM keluarkan amaran keras yang perhimpunan tersebut HARAM. Tak boleh turun dan POLIS tidak teragak2 akan meminta bantuan dari tentera. 

Pfttt.

Ini bukan provokasi meh? 

Provokasi le tue. Malam tadi menerusi berita juga PDRM meminta orang ramai dinasihatkan jangan sesekali turun ke perhimpunan yang dijadualkan berlangsung hari neh.

WHY?

Adakah kerana PDRM mendapat maklumat awal yang perhimpunan neh tidak akan bersurai pada hari neh? Ya memang pun akan ada peserta perhimpunan yang tidur di lokasi berdemo.

Hehe.

Tapi itu bukan provokasi oke. Itu konsisten. Sekarang neh demo 3,4 jam nampaknya tak mengubah suasana. Maka kali neh peserta2 perhimpunan akan bersikap lebih cekal lagi dengan terus tidur di sana untuk membuktikan yang mereka konsisten dengan permintaan2 mereka antara lain meminta pengerusi SPR dan timbalan nya meletak jawatan.

Faham?

Harap2 PDRM tak la menuduh mereka sengaja melakukan provokasi pula. Bukan nak belasah atau nak pukul sesiapa pun. Sekadar nak occupy dataran merbok je. Rilex ah.

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...