Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 11 Jun 2013

Mohd Farizal, Lagi Pengguna Facebook Diburu Polis.

Baguslah.

Kerja2 polis sekarang siasat orang2 yang menulis komen di wall facebook je la. Penjenayah berat yang kat luar sana boleh tepuk tangan sebab polis2 kita sibuk check siapa tulis apa di wall facebook. Jenayah kata2 dan penulisan sebenarnya mempunyai side effect yang lebih berat kepada masyarakat di Malaysia. Sebab tue la PDRM menitikberatkan untuk menyelesaikan kes2 begini dengan secepat yang mungkin.

Agak2 bahasa ataupun ayat2 mereka tue diperlihatkan kontroversi, mereka akan disiasat ikut akta yang tertentu.

Tahniah ek PDRM. Aku puji cara korang. 

Hehe.


Bukit Aman mengesan tindakan melampau pemilik akaun Facebook dikenali sebagai Mohd Farizal dipercayai menyiarkan kata-kata penghinaan terhadap lagu kebangsaan negara, Negaraku.
 Mohd Farizal dipercayai graduan Universiti Malaysia Terengganu (UMT) menyiarkan lirik lagu kebangsaan yang diubah suai menggunakan perkataan lucah, menghina dan berbaur hasutan terhadap Raja dan keadaan negara ini. “ 

Mohd Farizal dipercayai graduan Universiti Malaysia Terengganu (UMT) menyiarkan lirik lagu kebangsaan yang diubah suai menggunakan perkataan lucah, menghina dan berbaur hasutan terhadap Raja dan keadaan negara ini. 

Kesan identiti sebenar BH difahamkan, pihak berkuasa sedang menjalankan siasatan untuk mengesan identiti sebenar pemilik akaun terbabit. Tulisan Mohd Farizal itu disiarkan semalam mendapat maklum balas negatif dan dikecam pengunjung laman berkenaan.

 Akhbar pada Ahad lalu melaporkan, seorang pemegang akaun Facebook, menggunakan nama ‘Programmer Calvin Gani’ yang membuat penghinaan melampau terhadap Nabi Muhammad SAW.

 Kelmarin, Kementerian Komunikasi dan Multimedia mengenal pasti dan menyerahkan siasatan terhadap dua individu yang menghina Nabi Muhammad SAW melalui Facebook. 

Cetus kemarahan Dua akaun Facebook yang menggunakan nama Calvin Gani dan Rakyat Anarki mencetuskan kemarahan umat Islam di negara ini apabila memaparkan kenyataan menghina Nabi. 

Minggu lalu, seorang wanita pemilik akaun Facebook berusia 32 tahun ditahan mengikut Seksyen 4(1) Akta Hasutan selepas didapati menghina Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah pada 1 Jun lalu.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...