Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 9 April 2013

Nik Aziz Umat Syaitan.. - Abdulah Saamah


Label keluar dah.. kedua2 belah pihak pun ada label melabel. Tetapi bezanya di pihak pakatan rakyat yang kaki2 label neh penyokong je. Pemimpin mereka rilek je. Majoriti rilek je takde nak label melabel. Perli memerli ada. Penyokong2 je over. Mungkin disebabkan marah dan panas dengan penindasan yang di alami selama bertahun2. Boleh difahami le.

Tapi di sebelah bn plak. Peh.. baik pemimpin baik penyokong dedua kaki label melabel. Label2 tue pula label2 keras. Contohnya yang terkini bila Tuk Guru Ulama UMNO di Kelantan melabelkan TGNA as umat syaitan.. 

Lihat bawah neh sat ;

Abdullah yang mengenakan serban berwarna merah dan baju merah jambu dalam gambar bersama laporan itu juga mendakwa golongan yang taksub dengan fahaman parti politik tidak diakui sebagai umat Nabi Muhammad.

 “Nik Abdul Aziz ini takbur dan taksub kepada pemikiran dan fahaman parti dia, orang taksub ini Nabi Muhammad tak mengaku umat.


“Orang macam ini bukan umat Nabi Muhammad, ini umat syaitan, tulis perkataan saya kata ini sebab Nik Aziz setuju dengan pluralisme agama, setuju kalimah Allah untuk disyirikkan, dia yang bukan Islam,” kata Abdullah Sa'amah seperti dipetik Utusan.

Bekas anggota PAS itu pada awal bulan ini mengunjungi bekas Tun Dr Mahathir Mohamad bagi menyatakan sokongan terhadap bekas perdana menteri itu dan juga ke atas Umno. "Kami juga yakin bahawasanya tidak ada perjuangan lain untuk keselamatan orang Melayu dan orang Islam melainkan bersama dengan Umno dan BN," katanya seperi dipetik dalam laporan Bernama. -MK-
 
Aku percaya terdapatnya penyokong2 umno dan bn yang waras, yang juga tidak sukakan label2 yang keras dan kasar terhadap sosok tubuh TGNA. 

Yang aku heran Abdulah Saamah marah TGNA taksub politik.. tapi dia sendiri taksub takpe pula? Kita kalau marah orang taksub, mestilah memastikan kita sendiri tidak taksub terlebih dahulu. Ini baru tindakan yang betul dan tepat.

Aku cadangkan Abdulah Saamah.. nasihat diri sendiri dulu sebelum sibuk nak tuduh2 orang umat syaitan dan bukan islam. Menuduh TGNA bukan islam = terkeluar dari islam = murtad ialah satu tuduhan yang berat. Dah ada bukti ke? Kalau takde bukti itu fitnah. Jadi, sekarang seolah ULAMA UMNO dibenarkan, di izinkan untuk FITNAH pemimpin2 PAS pula ke? Ini halal? Taknak minta majlis fatwa siasat?

Lue fikirlah sendiri.   

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...