Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 13 April 2013

Laporan polis isu liwat terkini - palsu atau benar?

Tadi ada orang email. Kata nya ada skandal liwat anwar kat terengganu plak. Tu yang terkini. Siap ada yang report polis. Orang tu bagi link blog yang sebarkan.

Aku buka dan baca.

Ooo link blog fitnah rupanya. Kalau dah 99.9% isi nya fitnah sampai kesalahan ejaan pun berlambak2 dan berterabur adakah kita boleh anggap apa yang keluar dari mereka ialah benar?

Sekarang neh depa sebarkan dusta atas nama polis. Tak takut langsung. Bukan sekali dua kantoi nya. Mohon jangan terpedaya. Check dulu kesahihan berita.

Time neh la ada yang mengaku kena sodomi. Ada yang mengaku kena itu la inila apa la. Aku dah boring layan. Satu dua kes mungkin betul. Kalau berulangan je ini boleh jadi pertikaian.

Apa pun sehari dua neh penuh dengan laporan2 yang bercampur baur sehinggakan ada di kalangan kita yang keliru. Aku ringkaskan sket.

1. Semua info2 yang berkaitan isu terkini stopa hanya rujuk harakah dan media rasmi pas atau bebas. Yang lain jangan peduli.

2. Jangan sebarkan apa2 gambar berkaitan isu video tu. Ada kes di mana cyberclown umno yang sebarkan konon nak patahkan fitnah umno last2 kena gelak dengan umno. Hujah bodoh. Ada yang tak teliti tapi pergi sebar. Ini trap.

3. Facebook stopa yang sebarkan video tu di wall dan buat pengakuan tu bukan dia. Kalau jumpa report. Budak2 tengokla. Banyak yang ada fb da. Depa tipu umur.

4. Page yang upload video tu di facebook pun ramai. Boleh report.

5. Selama mana kita takmo main dan layan isu neh selagi itula depa akan provoke dan cucuk kita. Terkini sebaran di hp2 pula. Motif nak paksa kita panjang2kn citer. Tapi ada yang tatau. Ada yang sakit ahti. Ada yang nak berhujah. Faham. Aku faham.

6. Tapi tolongla lepas neh jangan layan lagi. Melainkan keadaan benar2 memerlukan. Rujuk pada sumber rasmi. Kes dah jadi kes polis. Biar undang2 selesaikan. Tak guna kita cakap apa2 dah.

Ini je pendirian kita.

Dan kepada sesiapa yang baca isu liwat neh takyah susah payah fikir betul ke tak. Kalau betul ada report, biarla polis siasat. Kalau polis tak siasat ini fitnah. Kalau dah fitnah boleh ke korang percaya kisah2 dorang yang lain?

Ingat, fitnah sikit atau fitnah banyak ia tetapla fitnah.

Ingat, macam mana khalifah Agung kita dibunuh angkara fitnah.

Oleh itu atas nama propaganda politik sekalipun jangan kita layan fitnah mereka. Kalau mereka fitnah sesama mereka bolehla kita tumpang2 gelak. Terbukti sesama sendiri pun sanggup fitnah. Pe tah lagi orang lain. Oke bai.

Link : http://theunspinners.blogspot.com/2013/04/laporan-polis-salahlaku-liwat-oleh.html?m=1

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...