Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 1 Februari 2013

Kenapa Anwar Ibrahim ada duit banyak untuk derma ke GAZA?

Dia tanya ;


Aku akan tolong jawab. Anwar Ibrahim tak nampak soalan lue der. Gua yang nampak. So gua tolong jawabkan ek. Jangan marah ek sebab bukan anwar ibrahim yang attend lue tapi gua. Harus di ingatkan gua takde apa2 skandal dengan dsai. Harap maklum.

KAH KAH KAH

Isunya berkaitan perkara di bawah ;


Sebentar tadi di wall facebook ramai la yang dok hebahkan isu dsai menderma kepada hamas. Tujuan derma nak bina masjid. Jumlah derma ialah 700k. US dollar tau. Bukan ringgit malaysia oke. 

Bila ramai2 dok sebarkan tue tanpa sedar ada yang tersentap bengang. Mungkin depa sentap kot sebab yang pegang replika cek tue dsai, bukan nya najib razak. Kan ke Najib Razak baru balik dari sana. Sebelum ramai2 nak marah meroyan meh aku explain dulu.

Cuba perhatikan cheque tersebut. Nampak tak lambang Aqsa Syarif? Nampak kan. Tahu tak Aqsa Syarif ialah NGO yang aktif melakukan kerja2 kemanusiaan dan amal untuk gaza? Antara yang mereka buat ialah collect sumbangan dari rakyat malaysia dan serahkan kepada hamas/gaza secara konsisten tanpa putus2 aka berterusan sejak ditubuhkan sehingga kini.

Jadi, ini bukan lah duit DSAI secara peribadinya. Ia adalah sumbangan dari pelbagai pihak menerusi Aqsa Syarif. Jika nak kata ada duit DSAI di dalam neh aku setuju bahkan aku rasa itulah sebenarnya pun.

Jika tidak buat apa Aqsa Syarif, HAMAS dan DSAI nak buat PC bersama di pejabat PKR? Sudah tentula sebab PKR menyumbangkan dana kepada hamas. Bahkan menyumbang dengan banyak agaknya. Cuma pejabat DSAI taknak cakap apa2. Tak buka mulut. Orang berspekulasi je la. Macam ko dan aku. Hehe.

Dalam pada itu ada juga peminat2 Afdlin Shauki dan bloggers umno merajuk sakan disebabkan kehadiran Afdlin Shauki di pejabat DSAI. Katanya AS makan dua. Sana pun makan sini pun makan. Hak eney. 

Sekarang neh dorang mainkan isu yang nasha dipecat pas sebab pas takley terima nasha ke gaza bersama2 najib. Tapi bila isu tersebut diterbalikkan, mereka sendiri tak boleh terima tindakan Afdlin Shauki ke pejabat PKR atas nama misi kemanusiaan Gaza.

Tak sama ka? Sama jek. Jadi mana layak lue sound pas. Lue sound diri lue la. Betulkan prinsip lue. Sejauh mana lue konsisten dan berpegang kepada apa yang lue tulis. Atau lue jenis takde prinsip? Kejap begitu dan kejap begini?

Heh. 

Rekod, Afdlin Shauki adalah duta kepada Aqsa Syarif. Jadi, tak aneh la kenapa Afdlin Shauki hadir bersama.


Dan, dari apa yang aku tahu, wakil hamas bukan sahaja akan mengunjungi pejabat PKR, bahkan dorang akan rapatkan perhubungan dorang dengan semua pihak yang amek berat mengenai gaza. Semua pertubuhan NGO, bebas, pembangkang dan kerajaan. Semua tak terkecuali. 

Jadi, jangan la korang marah akan isu seperti ini. Jangan buang masa, tenaga dan otak untuk tunjukkan dan buktikan siapa yang hamas lebih sayang, siapa yang lebih sayangkan hamas dan apa seme. Itu seme bullshit dan buang masa. Betul tak?

Dan untuk kekawan umno, baik korang main isu dsai kena cium kat dahi. Sebarkanla bahawa dia gay. Setakat itu je la kemampuan korang je pun.

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...