Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 9 Julai 2012

Najib kini di pintu lif anda.


Aku kadang2 tabik dengan media umno. Dorang punya strategi tue kan.. peh. Kalau boleh kat mana2 nak tampal dorang punya risalah, kempen dan pelbagai lagi benda alah yang berkaitan. Pendek kata kalau boleh satu malaysia neh dorang nak najibkan. Siyes.

Bagi sesetengah orang, macam aku, perbuatan neh memang agak menyampah. Tapi dari segi marketing = pemasaran sebenarnya ini satu strategi yang berkesan untuk market diri sendiri dan parti. 

Orang2 yang tatau boleh jadi tahu dan sedikit sebanyak akan mencipta persepsi baik untuk bn. Pedulikan bab auta ataupun fakta oke. Bukan itu tujuan utama bn buat kempen pun. Dorang lebih kepada nak meraih persepsi baik jek di kalangan rakyat beb.

Dan strategi seperti inilah yang seharusnya ditiru oleh pr. Tapi kita focus merely on fakta larh beb. Takan lue dah pegang selangor, kelantan, penang dan kedah lue tak ley nak provide kan sikit duit untuk promote manisfesto lue kat rakyat?

Nak harapkan tv dan media massa memang jahanam lah jawabnya. So kena lah guna alternatif lain. Najib yang dah tentu2 keluar tv setiap hari pun masih berterusan promote diri dan parti 42jam SEHARI, inikan pula lue yang hanya keluar tv time ada kontroversi or diburukkan.

Cuba lah peka sikit. Bukan orang internet jek yang lue perlu dapatkan undi. Lue kena dapatkan undi dari rakyat malaysia dalam dan luar internet beb. Buatlah iklan seperti neh selalu. Kalau boleh lebihkan iklan mengenai manifesto lue dan apa yang lue dah buat di negeri yang lue dah perintah.

Lepas tue buat juga perbandingan corak pemerintahan lue dan bn. Biar rakyat nilai sendiri bagaimana dan macam mana. Adoii. Lemah larh jentera penerangan korang. Weak. Macam tak makan.  

kah kah kah

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...