Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 12 Julai 2012

Banner UMNO vs bendera PAS. [VIDEO INSIDE]

Woww..

Apa larh isu yang aku terlepas pandang neh? Agak lambat aku mengikuti kisah yang memalukan tipiem. Sorry tipiem. Bukan taknak cover insiden tersebut cuma tak terperasan pula. Aku akan tetap menyokong tipiem merampas jawatan no 1 dari piem sekarang. Jangan bimbang oke.

kah kah kah

 

Cerita dia gini geng. Bendera parti pas bersepah berkibaran di satu lokasi iaitu di sepanjang laluan ke kampung seputeh, selama, perak. Memang penuh arh sana sini. Aku anggap kawasan tersebut kawasan hijau bukan kawasan merah. Antara keadaan di kampung tersebut ;


Then tipiem kita nak p sana. Oleh kerana tipiem nak p sana iaitu dijadualkan pada hari neh maka bendera2 parti terpaksalah harus diturunkan untuk memberikan laluan kepada banner program tipiem kita neh. Penyokong2 pas pada mula nya okey jek dengan tuntutan dari MDS = Majlis Daerah Selama untuk akur dengan penurunan bendera parti untuk memberikan laluan kepada banner program tipiem.

Tetapiiii

Tiba2 depa tengok banner tersebut ada lambang parti. Aikkkk mana aci. Bendera pas diturunkan sebab dikatakan bendera parti politik habis tue banner yang ada lambang parti bn takpa ka? BN bukan parti politik meh? Apa lagi.. kejadian adalah seperti dalam video di atas hah.

Akhirnya MDS terpaksa turunkan banner tersebut setelah akur dengan tentangan penduduk kampung. Namun benda tue tak lama. Akhirnya banner2 tersebut tetap dinaikkan kembali ketika keadaan dah kembali aman. Depa buat curi2 lak tue.

kah kah kah

Menang beb umno. Tapi sebab buat sembunyik2. Ingatkan gentleman larh sangat. Walaupun perak under bn mereka tetap tak mampu nak pasang banner yang ada muka tipiem dan lambang parti depan2. Kesian. Tak dapek den nak nolong.

kah kah kah


MDS turunkan bendera pas.

Yang nak datang tipiem tapi muka najib lagi besar dari muka tipiem. Itupun kira oke. Kalau depa buat muka rosmah lagi naya. 


Budak2 boooo kat banner tersebut. Booo = tolak umno larh tue kot. Ye tak? Muahaha..

Mungkin ada yang akan cakap hak eney cam bebudak jek seme pasal bendera dan banner pun nak gadoh bagai. Well, itulah situasinya di malaysia kalau dah yang pimpin malaysia pun buat perangai budak2 camne arh kita seme tak terheret sekali ke dalam kancah pertelingkahan remeh temeh cam neh kan?

Apa salahnya dia biarkan aje bendera pas dan pasang jek bendera umno dan banner umno disitu. Bukan menganggu pun. Saja lebih2. Takde pasey buat pasey. Itulah paseynya..

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...