Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 12 Julai 2012

Tipiem kita perlu diubati segera..

Kesian tipiem yang ku sayangi. What happen to you tipiem? What happen? Takpe tipiem aku sudi bantu ko untuk tunjuk jalan ke hospital yang terdekat dengan rumah ko. Don't worry kita sama2 cari alternatif untuk ubati penyakit tersebut. 

Insya-Allah setiap penyakit ada ubatnya. Kecuali mati. Tipiem kita bukan sakit mati tapi sakit benda lain. Jadi sebelum parah meh larh kita sama2 tolong tipiem kita berubat semoga dia kembali pulih seperti sedia kala.

Sebenarnya aku pun tak perasan yang tipiem kita neh sakit. Aku tengok dia cam orang sihat jek. Normal. Depan tv kemain ko pongpang2 bercakap pasal politik. Cakap takan kalah or salah di depan media. So mestilah kita sangka tipiem kita sihat walafiat. Tapi itulah mungkin juga tipiem kita berlakon sihat padahal dia sebenarnya sakit. 

Dan dia sanggup bekerja walaupun sakit. Ya Allah, bagusnya akhlak tipiem kita neh. Sanggup mengabaikan kesihatan diri sendiri demi rakyat. Alhamdullilah, tipiem kita lebih baik orang nya berbanding najib. Semoga cepat2 merampas kuasa dari najib ye tipiem.

Apa pun, punca yang menyebabkan aku sangat2 menyakini tipiem kita sedang sakit ialah begini. Mula2 aku baca satu berita berkaitan tipiem kat bawah neh oke ;



Waktu petang tau.

Lepas tue aku baca pula berita kat bawah neh ;

Polis menahan semula pengkaji aktiviti paranormal Syed Abdullah Syed Hussein Al-Attas bagi membantu siasatan berhubung penulisan di blognya  www.uncleseekers.blogspot.com yang didakwa memfitnah Sultan Johor Sultan Ibrahim, selepas tempoh remannya berakhir semalam.

Timbalan Ketua Polis Johor Datuk Ismail Yatim berkata Syed Abdullah atau lebih dikenali sebagai Uncle Seekers ditahan semula sejurus dibebaskan dengan jaminan polis pada pukul 7 malam semalam di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Nusajaya.

Katanya dia ditahan semula untuk siasatan mengikut Akta Hasutan 1948 selepas polis menerima satu laporan daripada seorang lelaki berumur 34 tahun, 4 Julai lepas.
 
Ini waktu malam. 

Ermmmmm.. akta hasutan bakal dihapuskan. Sekarang dalam peringkat perbincangan untuk mewujudkan akta baru bagi mengantikan akta hasutan yang sedang dalam proses pemahsuhan. Kalau sekarang akta hasutan digunapakai untuk uncle seekers, kang selepas beberapa bulan nak gunapakai akta apa time akta tue dimahsuhkan sepenuhnya? 

Bukan lah standard polis malaysia hari neh buka kes esok tutup kes. Mao makan tahun pun ada. Tapi yelah.. cam aku cakap tadi. Tipiem kita dah sakit. Kena berubat dia tue. Moh larh kita bantu dia geng. Tipiem kita tue.. kena lah sayang, oke?

kah kah kah

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...