Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 31 Julai 2012

Karpal Singh lupa makan ubat dan sekali lagi tegaskan DAP tolak hudud!

Jangan marah.

Sebab?

Karpal yang cari pasal. Bukan sesiapa pun tapi karpal seorang. Sama macam karpal cari pasal time dia meroyan suruh dsai bertaubat dan minta maaf di tv3 ari tue. Bahkan jangan lupa aksi dia di parlimen ketika dsai dituduh terlibat dalam skandal liwat pada tahun 1999.

Ungkit?

Bukan. Cuma nak cakap pasal benda betul. Tengoklah mulut dia meroyan apa lagi kat bawah neh ;


Utusan? Nope.

BH? Nope.

Tv3? Nope.

Sinar harian beb. Si karpal meroyan dan sinar harian siarkan royanan karpal singh.

Punca?

Karpal berang sebab di provoke MCA. MCA provoke karpal pasal hudud dan karpal melatah. Disebabkan itulah dia keluarkan statement keras bahawa DAP tidak akan bersetuju dengan hudud tanpa mempedulikan pendirian LGE dan LKS.

Tujuan?

Karpal nak bagitau kenapa umum bahawa DAP takan setuju dengan idea pas mengenai hudud. Katakanlah perkara neh dibawa ke parlimen, so PAS boleh bermimpi untuk dapatkan undi dan sokongan dari DAP.

Kesan?

Orang dah mula nampak pendirian dap dan sekali lagi umat islam akan menghasilkan pelbagai persepsi terhadap dap dan itu semestinya bergantung kepada pendirian politik dan keinginan mereka.

Penyelesaian?

Karpal singh elok letak jawatan dan duduk diam2. Sudah sampai masa untuk dia bersara sebab dia suka sakitkan ahti umat islam. Dulu dan sekarang. Makin lama makin teruk. 

Ramai penyokong2 karpal marah. Bahkan ada juga mereka2 yang muslim marah. Mereka defend karpal cakap karpal bercakap mengenai undang2. Lepas tue siap cakap karpal singh tue kafir. Logiklah dia tolak hudud. Then ayat biasa mesti banding dan kaitkan dengan umno.

Sekali lagi heret umno sana dan sini tanpa memahami fakta kes. Dia muslim or bukan muslim sekalipun itu bukan sebab untuk kita buat bodoh jek dengan pendirian dia beb. Pendirian dia itu merupakan satu perkara yang perlu kita perjelaskan supaya orang lain yang melihat faham sejauh mana kita menanggani perbezaan tersebut.

Sebenarnya juga, tiada alasan untuk bukan muslim tolak hudud. Sebab hudud neh semata2 untuk penjenayah jek. Adakah bukan muslim = penjenayah?

Mengatakan bahawa biarlah kafir tue tolak hudud sebenarnya baru jek mengakui bahawa bukan muslim = penjenayah sebab hanya penjenayah jek takut dengan hukuman yang keras + adil = setimpal dengan perbuatan jenayah nya beb.

Dan karpal bukan bercakap pasal undang2 tapi dia cakap pasal pendirian dap. Dia juga tak hiraukan pasal pas dan paling penting dia bersikap selfish dengan buat statement mengamok di paper. Bercakap pasal undang2, well, aku harap korang tak memperbodohkan orang dengan menggunapakai istilah tue. Meh aku explain sikit.

Pada masa sekarang 2012 ==> hudud + perundangan islam tidak boleh dilaksanakan sebab tidak mendapat jumlah sokongan yang diperlukan di parlimen. Hanya pas dan beberapa orang islam dari parti lain jek sokong usul hudud.

Pada masa akan datang ==> jika usul mengenai hudud dibentangkan, dan mendapat sokongan ahli parlimen maka ia boleh dilaksanakan.

Dalam erti kata lain, ia bukan lagi mengenai undang2, perlembagaan atau apa. Ia hanya mengenai berapa ramai sokong hudud dan berapa ramai tidak sokong hudud. Dan itulah yang akan berlaku jika pakatan rakyat berjaya menguasai malaysia. Pada masa itu kita akan tengok siapa yang benar2 mengakui diri mereka muslim dan siapa yang tidak.

Siapa yang benar2 mengakui mereka itu tidak racist dan bias kepada agama yang berbeza darinya dan siapa yang tidak. Karpal baru saja membuktikan dia bersikap prejudis dan racist kepada umat islam. Sebab tue dia tolak hudud. Ataupun.. dia sebenarnya seorang penyangak aka pencuri? Ingatlah, hudud untuk mereka2 yang merompak dan menyamun. Tiada alasan untuk anda tolak hudud melainkan anda penjenayah. Siyes.

Ya.

Hudud itu untuk muslim dan bukan muslim. Tapi jangan risau. Selagi anda bukan penjenayah maka anda tiada sebab untuk takut. Hanya mereka2 yang melakukan jenayah jek takut dengan hudud. 

Jangan takut.

Selagi bukan muslim tidak faham mengenai hudud, kita takan laksanakan di malaysia. Kita akan cari jalan supaya bukan muslim faham apa itu hudud dan kita akan laksanakan secara berperingkat. Keberkesanan perundangan islam terhadap muslim akan menjadi pemangkin kepada bukan muslim untuk menilai sendiri kebaikan perundangan islam.

Dan sehingga saat itu tiba, menolak bukan cara yang baik. Lebih baik belajar memahami dan bertolenrasi. Jangan ikut perangai karpal yang pentingkan diri sendiri. Itu tak baik. Jika anda defend karpal, anda juga termasuk dalam mereka2 yang bersikap selfish. Fikir2kan oke. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...