Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 2 Ogos 2012

Isu sebenar REPLIKA BOTOL ARAK TERBESAR di PULAU PINANG!

Sabar.

Aku bukan nak bekap PR dan DAP penang melulu. Tapi ada baiknya korang bersabar dan tengok dulu kes neh macam mana sebelum marah melulu kat PR dan DAP.  Isu neh sebenarnya masih ada banyak persoalan yang perlu diperhalusi sebelum membuta tuli marahkan DAP dan LGE.

Isu?

Replika botol arak terbesar di pulau pinang.

Bukti?


 



Sumber gambar : Berita semasa.

Punca pertikaian?

Dibina bersebelahan dengan perhiasan ataupun replika untuk meraikan kedatangan AidilFitri. Lihat gambar kedua untuk lebih kefahaman mengenai perkara neh.

Penyelesaian?

Buangkan salah satu replika tersebut. Untuk lebih tepat, buangkan replika arak tersebut.

Alasan?

- Jangan bagi ruang dan peluang untuk bn dan umno memodalkan isu neh.

- Hormatilah sensitiviti umat islam di bulan ramadhan.

- Arak pun bukan perkara yang bagus untuk direplikakan. Lebih kepada peluang untuk menglamerkan jenama arak tersebut jek kan? Sapa kaya? ==> Tokey arak. Sapa miskin? ==> Peminum arak. Sapa sakit akibat ketagihan arak? ==> Peminum arak juga. Sapa dapat untung banyak hasil jualan arak? ==> Kerajaan BN. Sapa untung bila peminum arak tegar berubat kat hospital? ==> Kroni bn. 

So sapa yang bangang pergi promote benda haramjadah neh?

Tiada sesiapa menghalang orang bukan islam minum arak. Dan tiada sesiapa menghalang arak jenama heineken tue untuk melakukan promosi brand mereka. Tetapi sila ikut method yang betul untuk melancarkan apa2 promosi pun.

Cuba fikir apa yang budak2 + kanak2 + remaja2 akan terfikir bila melihat replika neh ? Ia diletakkan di tempat terbuka seolah2 mendorong orang untuk membeli arak jenama neh. Kalau orang bukan islam = dewasa takpe lah terdedah kepada bentuk2 promosi dan strategi pengiklanan seperti neh.

Tetapi tidak bagi kanak2 dan orang2 islam. Sesungguhnya kerajaan negeri PR perlu cepat bertindak. Aku takan bagi alasan bahawa mereka disabotaj atau apa seme. Aku yakin apa yang mereka perlukan ialah teguran dan jika selepas tegur pun takmo dengar maka maki dibolehkan. 

Sama macam rakyat memperlakukan bien larh. Bila jalan tegur dah tak berkesan maka akhirnya maki yang mereka dapat.

Hah apa?

Kilang arak terbesar di shah alam tue apa citer? <=== penyokong pr.

Oii kilang arak tue kat negeri mana ? <== penyokong bn.

Hoii kedua2 mangkok ayun. Sekarang jangan korang kait mengait dengan isu yang lain untuk tutup isu asal. Isu sebenarnya kat sini ialah pasal replika botol arak jek neh.  Korang punya kait mengait sampai ke kiamat tak habis. Orang nak selesaikan isu bukan panjangkan isu. Puiiiii.

Bai. 

kah kah kah

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...