Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 31 Julai 2012

Wajah polis yang belasah pekerja hotel terdedah.


Inilah dia beb. 

Sumber gambar : sini

Wajah dia yang jelas sejelas jelasnya. Wajah yang membelasah pekerja hotel hanya kerana duit belen pasal aiskrim jek pun. Adoiii.. nampaknya kita tak boleh buat memain dengan aiskrim ek.. polis ko belasah budak melayu ek polis? Lepas belasah budak melayu ko belasah budak cina..

Hishh..

Takde ke penyokong2 umno nak bidas or nak kutuk or nak keji yang polis melayu belasah budak melayu kat sini?

kah kah kah

Kan penyokong2 umno suka komen gitu.. melayu sama melayu gaduh, cina tepuk tangan. Neh apa citer polis melayu belasah budak melayu then belasah budak cina.. so sapa plak tepuk tangan? Budak india pula ke yang tepuk tangan hah?

kah kah kah

Kelakar nak mampos punya penyokong2 umno..

Korang baca sikit sedikit perjalanan kes kat bawah neh beb ;

Insp Mohd Azuan Yasin, 32, membuat pengakuan tidak bersalah terhadap kesemua pertuduhan yang dibacakan terhadapnya di hadapan Majistret Mohamad Izwan Mohamed Noh, Haslina Basarudin dan S.Megaswary.
   
Di hadapan Mohamad Izwan dan Haslina, Mohd Azuan dituduh dengan sengaja mendatangkan kecederaan masing-masing terhadap Mohamaed Nadzeem Zainal Larifin, 25, dan Koh Wen Gio, 32, dengan menggunakan objek keras berwarna hitam menyerupai senjata pistol kira-kira pukul 2.50 pagi di lobi Hotel S2 di Seremban pada 17 Julai lepas.

Aku tertarik nak komen sikit ;

1. Nama azuan dibacakan seiringan dengan pangkat dia dalam polis. 

2. So adakah neh bererti dia masih lagi salah seorang anggota polis?

3. Adakah pdrm masih nak menyimpan orang macam neh dalam unit kepolisan mereka?

4. Jika jawatan dia dibekukan pun tak guna gak..

5. Sepatutnya terus pecat dia dan nyahkan dari pdrm serta merta sebab memalukan pdrm itu sendiri.

6. Tunggu dulu perbicaraan berlalu baru buat keputusan dia salah ke tidak?

7. Tak payah. Dah jelas terbukti apa yang berlaku kat cctv tue. Selagi dia masih memegang pangkat isp tue, selagi itulah orang akan tetap kaitkan isu neh dengan pdrm. Kalau dia dah dipecat at least orang akan cakap owhh dia neh bekas polis bukan masih dalam polis lagi. PDRM neh tak reti nak jaga imej ke apa?

8. Yang tak boleh blah tue siap tak mengaku bersalah lagi tue. Padahal rakaman cctv dah tersebar.. betul2 berani mati punya polis.

Neh juga membuktikan yang polis tersebut tak insaf2 or serik dengan perbuatan yang telah dia lakukan. Nak pertahankan juga tindakan dia tue betul sebab tue mengaku tidak bersalah di mahkamah. 

Apa pun nasihat aku pada pdrm, pecat je larh dia terus. Neh untuk imej korang gak. Di saat masyarakat sedang memandang sinis dan serong atas tindakan2 double standard pdrm terhadap rakyat marhaen, toksahlah korang tambahkan lagi perkara2 macam neh. 

Takde guna nya simpan anggota yang tak boleh jaga imej korang. Tapi kalau nak simpan juga lantak korang lah. Cuma jangan nak salahkan persepsi rakyat selepas tue oke.

Sendiri yang cari kan? Tanggung arh..

kah kah kah

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...