Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 1 Mac 2012

Pas suka bina kuil jek ke?

Ari tue pasal isu khalwat yang babitkan ustaz badrolamin. Yang tue ramai sangat yang percaya ia berita benar walhal terbukti super impose. Orang yang suka buat kerja2 super impose neh tak kiralah dari side mana pun aku anggap orang yang takde otak. Kenapa? Mudah. Ia boleh mencetuskan fitnah bagi mereka2 yang tidak tahu itu adalah gambar super impose. Jangan meletakkan akal orang lain sama sepertimana akal ko. 

Lihat bawah neh ;


Korang tahu apa impak dengan penyiaran artikel neh? Orang akan bergaduh. Sebab sebelum neh media umno berulang kali menjaja pas cuma bina satu masjid now ada pula harakah yang cakap nak bina banyak2 kuil, tak terasa ka orang2 islam nanti?

Menyentuh sensitiviti orang bukan islam pun satu hal. Nanti orang2 yang menganuti hindu baca neh mereka akan salah sangka seolah2 orang islam tidak boleh menghormati ajaran agama lain selain dari islam. Boleh nampak tak permainan persepsi utk mencucuk sensitiviti lain2 kaum disini?

Bagi aku super impose neh termasuklah isu rosmah menabung tue adalah tidak patut dibuat. Tak kira atas apa tujuan sekalipun. Gambar najib lah, rosmah lah dan lain2 pemimpin pun sama gak. Bukan hanya pada muka depan paper jek tak boleh. 

Orang yang suka super impose ialah orang yang takde hujah. Tak kira ko side mana pun. Kalau ko ada hujah buat apa ko susah payah super impose kan? Dah sah2 ko takde hujah, ko super impose dan sebarkan benda2 mengarut lepas tue suruh orang share pula. 

Dasar meroyan. Kot ye pun benci seseorang tue atas perbuatan dia cuba belajar respect orang tue secara individu. Yang kita benci neh sikap bukan batang tubuh pelaku. Selagi dia masih hidup ruang untuk dia bertaubat terbuka luas. Jadi tolong belajar fahamkan apa itu perbezaan antara topic dan serang peribadi orang. 

Minta harakah siasat dan hukum pelaku neh. Sumber gambar dari sini. Tapi mohon siasat juga individu terbabit, jangan hukum melulu. Takut dia pun amek dari orang lain. Bai. 

Ameno : takde kerja + takde hujah = fitnah.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...