Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 18 Januari 2012

Ustaz Nasha sokong najib ke neh?


Sila baca keratan di atas neh terlebih dahulu. Dah baca? Okey. Semoga ustaz boleh jawab beberapa soalan aku kat bawah neh. Bukan apa, aku bimbang kesangsian aku akan bertukar menjadi syak wasangka yang boleh mendorong kepada salah sangka dan fitnah, so better aku tanya moga ustaz boleh jelaskan kepada aku, penyokong pas dan ahli pas khususnya. 

1. Ada golongan yang pas yang bimbang dialog antara pas - umno? Setahu aku, pas okey ja dialog ka debat ka wacana ka dengan umno dan mana2 parti komponen dengan umno. No hal. Kenapa ustaz beri persepsi seolah2 ada golongan dalam pas semacam "takut" dengan umno? Buat apa nak takut pula bila berdialog dengan umno? Kelakar lah ustaz neh.

2. Ustaz sokong penubuhan unit wasatiyah ek? Bagus2. Penubuhan tue sejajar dengan konsep keserdahanaan ek? Bagus2. Perlu dijadikan contoh? Bagus2. Ustaz puji konsep yang najib perkenalkan ek? Bagus2. Ustaz ada hak suarakan pandangan. Tak semestinya seseorang tue bila jahat, dia jahat semuanya dan begitulah sebaliknya. Kan, ustaz kan?

3. Rakyat malaysia tidak akan menjadikan mesir sebagai contoh? Aku dah anggap mesir sebagai contoh. Lama daa.. kebangkitan depa di sana bagaikan semangat yang membuak2 dalam diri aku. Sorry ustaz, aku dah lihat dan pilih mesir sebagai contoh kebangkitan rakyat yang menentang kezaliman pemimpin. Hehhe..

Aku tak faham kenapa ustaz masuk tv dan keluar media arus perdana sejak akhir2 neh. Malahan sangat kerap. Dsai dan lain2 pemimpin pembangkang pun hampir setiap hari masuk tv dan media arus perdana gak. Tapi depa kena kutuk, ustaz pula dipuji dan diherokan bagai walhal ustaz di pihak kami. Kan pelik disitu?

Yang sebenarnya berbeza pendapat tak salah. Normal. Tapi, dari apa yang ditonjolkan oleh ustaz di atas neh bagi aku bukan sekadar beza pandangan je. Aku rasa ia lebih dari itu. Harap ustaz takde niat menyertai hasan ali buat roadshow 1malaysia pula. Jangan main2kan kepercayaan kami terhadap ustaz. Tolong ye. 

Ameno : Aphal seme neh?

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...