Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 17 Januari 2012

Berita harian Kantoi Fitnah sasterawan negara!





Laaaa..


Nak sangat balon dap kah? Nak sangat balon PR kah? Balon larh.. tapi yang pergi putar belit kenyataan sasterawan buat apa?  

Baca bawah neh ;

Kenyataan akhbar
Berita Harian Salah Lapor

15 Januari 2012

Saya membaca dengan rasa sangat kecewa laporan saudara Faridzwan dalam Berita Harian edisi 14 Januari 2012 yang bertajuk ‘DAP binasakan identiti Melayu’ Sasterawan desak selamatkan warisan sejarah kerana tidak tepat dan tidak betul tentang apa yang saya sebut pada hari Khamis (12/1/2012) yang lalu.

Ada juga orang Malaysia tidak berfikir dari sudut dan untuk parti. Dan saya penulis, ingin melihat dan berfikir dengan saksama. Harap jangan diheret saya ke kancah perkelahian politik. Pengarang ialah kata hati masyarakat dan kami ingin menjalankan tugas kami dengan jujur.

Saya tidak menyebut kerajaan BN atau DAP dan mengharap orang yang berfikir dapat meneka – tetapi selama 50 tahun lebih orang Melayu sedikit demi sedikit lari ke Seberang, terperosok di rumah pangsa yang sempit dan kehadiran mereka di negeri ini, terutama di pulau, semakin menipis. Ramai daripada mereka miskin dan terdesak. Masalah yang dihadapi orang Melayu berusia lebih 50 tahun. Kerajaan sekarang baru saja beberapa tahun memerintah, dan baru saja cuba menangani masalah ini.

Saya tidak berminat menyokong kerajaan mana pun; saya pemerhati dan pengkaji orang Melayu dan orang Malaysia di Pulau Pinang, dan ingin membantu mengetengahkan masalah mereka yang malang dan tersepit. Apa yang berlaku sejak lebih 50 tahun ini ialah tragedi orang Melayu dan orang miskin.

Oleh sebab Berita Harian telah salah lapor maka saya kira Berita Harian bertanggungjawab secara etikal dan moral untuk menyiarkan penafian saya ini.

Prof. Muhammad Haji Salleh



kah kah kah

Kantoi.

Woittt paper yang bias dan suka bodek bn. Faham tak sasterawan negara cakap apa? Dia cakap jangan heret dia dalam permainan politik larh ngok. Prof mungkin takmau dilihat menyokong mana2 pihak dan yang paling best satu perkara yang dah sahih prof confirm tak sokong bn. Itu sebab dia buat statement penafian neh.

Orang melayu yang bijak ialah dia tak sokong umno. Sebab apa? Sebab dah memang sah2 umno lah yang merempatkan ramai orang2 melayu di malaysia neh. Dia tak sokong pr takpa, janji dia tak sokong umno. Itu yang paling penting.

kah kah kah

Ameno : Penipu nya paper.. dah takde pelakon nak kutuk dap lagi ka?

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...