Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 10 November 2017

8 Minit Jer Di Parlimen, Netizens Luahkan Perasan Geram Pada Najib..

Semalam Malaysiakini melaporkan Najib Razak berada di dalam Dewan Rakyat hanya selama lapan minit.

Portal itu yang melaporkan kenyataan Wong Chen menulis, "Dia menjawab soalan pada jam 10.04 pagi dan meninggalkan dewan pukul 10.12 pagi," kata Wong. 

Najib hari ini berada di Parlimen untuk sesi soalan. Walau bagaimanapun, Wong mendakwa sepanjang lapan minit itu segala-galanya sudah dirancang untuk Najib yang hanya diajukan dengan soalan ‘mudah’. 


"(Ia adalah) mengapa dia begitu hebat dalam soal 'ekonomi digital'. Soalan yang dirancang oleh ahli parlimen Umno. 

"Selepas membaca teks jawapan selama empat minit, soalan ahli parlimen Umno (yang sepatutnya secara spontan) bermula dengan 'Tahniah atas kejayaan program, kita adalah pemimpin dunia dalam ekonomi digital...'. Cara mengampu seperti ini adalah agak standard," katanya. 

Wong berkata Najib kemudian menjawab kenyataan susulan dengan ucapan yang disediakan selama dua minit. 

"Di bawah pentadbiran Najib, beliau secara ajaib mengubah sesi soal-jawab Parlimen kepada lakonan mengikut skrip," kata Wong. 

Najib kemudiannya, kata Wong, meninggalkan Dewan Rakyat tanpa peduli untuk mendengar ataupun menyokong menteri-menteri lain yang menjawab soalan-soalan seterusnya. 

Katanya, sebaik sahaja Najib bangkit mahu meninggalkan dewan, Ahli Parlimen Tanjung Karang, Tan Sri Noh Omar dan Ahli Parlimen Pontian Datuk Ahmad Maslan bergegas membuka pintu untuknya.

Laporan itu bagaimanapun menerima kecaman dari netizens yang tidak berpuas hati dengan tindakan Perdana Menteri itu yang hanya berada di dalam Parlimen selama 8 minit.


"Sebab dia menteri kepala bapak. Tak berani duduk lama. Takut kena soal dari PH," tulis Thomas Bani di ruangan komen.

"Kepala bapak la kau Najib. Kau ingat bapak kau punya Parlimen. Kau ingat bapak kau punya negara. S*al punya bapak kau," komen Aida pula yang seperti geram.

"Sepatutnya NGO Bugis tegur Najib. Kerana takut berhujah di Parlimen. Bugis berani bukan penakut," respon Yati Yati.

"Lebih baik tak payah mai (datang). Lapan minit untuk kata hi atau bye-bye? Dapat pula anugerah dari media. Funny man in the world, " kata Desmond pula.

"PM paling malas dalam sejarah Malaysia. Of course, macai-macai di Parlimen akan mengikutinya (tiru)," luah Victor.

"Parlimen sudah jadi macam rumah berhantu bagi wakil-wakil UMNO. Semua tidak tahan duduk lama. Alasanlah banyak appointment sana," sindir Sohadis pula. 


Meskipun menerima kecaman, pihak kami mendapati setiap satu komen yang mengkritik Najib dibalas dengan komen yang mempertahankan Najib.

Setiap komen-komen negatif yang terpamer di portal tersebut akan dibalas dengan dua atau tiga penyokong Najib di ruangan komen bagi mempertahankan imej Perdana Menteri itu.

Sebelum ini media melaporkan Konvesyen Media Sosial UMNO dihadiri hampir 4,000 pengiat cyber yang menyokong parti itu.

Terdapat sebaran spekulasi yang menyebut mereka yang hadir diberikan power bank dan telefon pintar terkini bagi memudahkan kerja mempertahankan Barisan Nasional di sosial media.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...