Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 15 September 2017

Nak Rasis, Pergi Masuk UMNO Baliklah - Adik Naib Presiden PPBM Disound Kaw-Kaw.

Oleh : Tariq Ismail
Saya tidak setuju dengan kenyataan racis ini. 
Malah, saya mengutuk secara terang-terangan bahawa ahli PPBM boleh mengatakan perkara sedemikian.
Jangan guna nama Tun M dan lambang PPBM atas Kenyataan yang Racis Ini. Masyarakat Cina Di Malaysia adalah warganegara Malaysia dan ada hak untuk tinggal Di negara Ini. Kita tidak boleh menafikan sumbangan masyarakat Cina kepada Negara Ini.
Kita mesti ingat Wawasan Parti ingin kembalikan dan perkasakan Maruah Melayu. Maruah Melayu yang berteraskan keadaban (civilization) yang beradab, bersopan, beralas bila bercakap, bermusyawarah bila bertindak dan bermasyarakat dalam hidup. Hak Melayu memperkasakan Maruah Melayu, bukan untuk memperjuangkan Ketuanan Melayu.
Kalau nak memperjuangkan Ketuanan Melayu dengan mencaci dan menghasut orang dan Rakyat jelata saya cabar kamu pergi balik UMNO. Saya yakin UMNO sendiri tak nak kamu. Rakyat akan tolak kamu. Kita semua harus sentiasa ingat tiap hari kita solat, kita doa kepada Allah “Ihdinosirotolmustaqim”. Bawa aku ke jalan yang lurus. Bukan kah ini pedoman kita? Jangan ikut resmi lalang, semakin berisi makin tegak. Ikut resmi padi, makin berisi makin tunduk.
Memalukan Parti dan Datuk Midah je.
Tariq Ismail
Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi
Ketua Bahagain P149 Sri Gading
Parti Pribumi Bersatu Malaysia

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...