Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 15 September 2017

Cina La Yang Sebenarnya Patut Merayu Melayu Kata Wanita PPBM..

"Dalam usaha kita nak turun kan Najib. Dalam masa yang sama. Jangan bagi cina pijak kita. Tak perlu la nak memuji-muji sang cina dikalangan kita. Cina lah yang sepatutnya merayu-rayu kepada melayu. Ini bumi Melayu," itulah petikan status Hamizura Osman yang menjadi kontroversi di laman sosial sejak kelmarin.

Status itu kemudiannya dikongsikan oleh ramai pihak terutamanya dikalangan kaum cina yang berasa marah dan kecil hati kerana dianggap perlu merayu-rayu kepada melayu.

Hamizura Osman adalah adik kepada Hamidah Osman yang juga Naib Presiden bagi PPBM. Ketika diminta mengulas mengenai kenyataan berkenaan, Hamidah Osman mahu semua pihak tidak mengaitkan beliau secara langsung dengan pandangan adiknya itu.

Selepas dikecam bertubi-tubi di laman sosial, Hamizura Osman meminta maaf secara terbuka dan berkata tidak akan mengusik tentang cina lagi.

"Status saya tentang cina tadi. Ramai pemimpin melayu yang PM tepi saya. Baik boss. Saya minta maaf. Lepas ni saya tak akan usik tentang cina lagi. So sorry," katanya.

Bagaimanapun ada pihak-pihak yang beranggapan Hamizura Osman sedang menyindir pihak-pihak tertentu yang mendesak beliau untuk memadamkan status berkenaan kerana dibimbangi PPBM akan dilihat sebagai parti yang rasis dan anti cina. 


Ini membuatkan beliau sekali lagi terpaksa meminta maaf di akaun facebooknya. "Oklah, saya ambil kesempatan ini, saya ingin meminta maaf kepada kaum cina terutamanya DAP Perak jika anda terguris dengan kenyataan saya. Kawan-kawan saya dalam PH sangat bimbang jika ahli keluarga cina PH terutamanya dari DAP berkecil hati dengan kenyataan saya. Saya memohon jutaan ampun dan maaf dari DAP. Maafkan saya DAP," katanya di status itu.

Meskipun begitu, meminta maaf juga tidak memadamkan kritikan terhadap Hamizura apabila post beliau itu dijadikan modal oleh cybertroopers UMNO yang mengatakan PPBM tunduk kepada DAP dan terpaksa melutut kepada kaum cina.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...