Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 23 Januari 2015

Tiada Larangan Menyekat Azan Subuh Di Pulau Pinang - Laporan FMT Adalah Tidak Benar.

FMT telah dibekalkan oleh maklumat palsu oleh pihak yang berperanan melakukan propaganda. Aku rasa la.

Susulan dari penyebaran surat ini di laman sosial ;


Dan ini pula laporan dari FMT ;


Beberapa masjid?

Masjid apa yang tidak dibenarkan untuk melaungkan azan subuh tue? Cuba nama kan satu persatu nama beberapa masjid yang terlibat tue. Boleh tak?

Aduhai. Dah tak cukup sekadar tulis surat dan sebar laju2 di laman sosial. Kini guna media untuk serap propaganda plak. Ramai rupanya yang percaya sebab laju2 sebar link berita FMT. Di Malaysia, sesetengah orang anggap bila berita dah laporkan sesuatu perkara ia semestinya benar.

Sedangkan agensi berita tugas dia melaporkan. Bukan bermaksud kalau dia lapor A cakap begini, B cakap begini maka percakapan A dan B itu semestinya benar.

Dan berikut adalah penafian dari pihak masjid itu sendiri seperti yang dinamakan dalam penyebaran surat pertama.


Hentikanla permainan dan propaganda korang mengenai azan dan benda2 merepek yang kononnya boleh menyebabkan umat Islam rasa sentap dan sensitif. Semua tue karut gila babi.

Focus kepada masalah sebenar kita. Focus untuk pembangunan semua pihak secara adil dan saksama. Macam mana nak bantu orang miskin beli rumah. Macam mana nak bantu orang tertindas mendapatkan keadilan. Macam mana nak bantu tingkatkan pendapatan orang miskin yang akan terkesan dengan pelaksanaan GST. Macam mana nak desak ahli politik agar tumpu kepada permasalahan rakyat dan penduduk yang mereka wakili berbanding main politik. Macam mana nak pastikan hak2 rakyat terjaga dalam pendidikan, kesihatan, peluang pekerjaan, gaji, keadilan, keselamatan, masalah sosial dan sebagainya.

Berhentila gunakan agama untuk tujuan karut marut dan sohai macam neh.

SEMAK SIAL.

Rujukan : https://www.facebook.com/Mosque.At.Taqwa

http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2015/01/22/azan-subuh-tidak-dilaungkan/

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...