Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 29 September 2014

Nasruddin Bangga Dengan Kekalahan PAS Di Pengkalan Kubor.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

LAWAK GILA BABIK LA DORANG NEH.

Adoi. Sakit perut aku. Tolong la.....

Nasruddin berkata ;


Ini carta perbandingan kekalahan yang dia buat. Klik gambar untuk paparan yang lebih jelas. 



Bermula dari kenyataan LKS bahawa PAS mungkin kalah di Kelantan dalam PRU jika tidak memahami isyarat yang ditunjukkan oleh pengundi dalam PRK baru2 ini.

Ini point LKS ;


Pemimpin popular DAP Lim Kit Siang memberi amaran bahawa kerajaan PAS Kelantan mungkin jatuh ke tangan BN.

Katanya, perkara itu mungkin berlaku jika peralihan undi 4.5 peratus terhadap PAS dan Pakatan Rakyat, terus berlaku di kawasan-kawasan lain di negeri itu, selepas Pengkalan Kubor.

“Jika Pengkalan Kubor berlaku (di semua tempat di Kelantan), Pakatan hanya akan mendapat 20 kerusi dan BN pula 25 kerusi.

“Ini bererti kuasa untuk memerintah negara akan hilang,” katanya dalam majlis makan malam DAP di Petaling Jaya malam tadi.

Rujukan : sini.

Maksud LKS ialah ;

1. PAS kena take note akan kekalahan mereka di PRK PK (PENGKALAN KUBOR).

2. Jika diambilkira dari peralihan undi yang berlaku di PK dan beranggapan swing ini akan menular di kerusi2 yang lain maka tak mustahil Kelantan akan tumbang.

3. LKS secara jelas menyebut PAKATAN (maksudnya PR di Kelantan).

4. Yakni, LKS gusar bahawa PAKATAN akan hilang pengaruh di Kelantan. LKS sedang bercakap sebagai PAKATAN kepada PAKATAN. Bukan sebagai DAP kepada PAS.

Tapi. Apa pula respon pak badut kita aka Nasruddin dalam citer neh? Kenapa pak badut? Pasal aku dah hilang sabar dengan dia neh. Aku boleh faham. Sikit2 la. Tapi kalau dah terlampau sangat dia bermain propaganda politik sehingga mengabaikan tugas2 utama dia untuk membela rakyat, maka aku rasa si Nasruddin neh memang melampau sangat.

Setiap hari dia sibuk dok pongpang2 citer pergaduhan dia dengan PKR dan DAP. Tak pula nampak dia begitu konsisten mengenalpasti, menganalisa ataupun menghurai masalah2 rakyat setempat yang dia wakili ataupun masalah2 nasional seperti masalah perumahan, GST dan lain2 yang berkaitan.

Jangan salah faham. Bukan aku nak bangga. Tapi bila aku antara pihak yang cakap jangan undi Nasruddin sebelum PRU yang ke 13 ari tue, aku rasa lega. Sebab aku antara pihak yang menolak dia dan tak menyesal pula berbuat demikian. Tengokla kesudahannya. Nampak tak?

Oke. Berbalik pada respon Nasruddin.

- Sepatutnya dia ambil peduli sentimen aktivis2 politik di Kelantan.

- Kita sudah dengar banyak kali bahkan Suhaizan pernah mengulas pada muktamar yang lepas bahawa PAS perlu take note akan perubahan iklim di Kelantan. Semacam sudah wujud tanda2 ataupun ruang2 yang PAS akan tumbang di Kelantan pada PRU akan datang. Antara yang mempengaruhi ialah pengunduran Nik Aziz dan krisis Husam. Isu pembalakan, sampah dan lain2 isu rakyat yang tidak mendapat respon yang sepatutnya dari kerajaan negeri dan apa yang dibuat oleh UMNO ialah pendekatan di Kedah mereka bawa ke Kelantan.

- Maksudnya strategi BN menawan Kedah akan digunapakai oleh BN untuk menawan Kelantan.

- So, apa yang LKS terangkan ialah LKS sedang bermuhasabah diri. Bukan balon PAS.

- Maka tindakan Nasruddin yang p balon PKR dan DAP tak pasal2 ialah perbuatan orang gila.

- Lebih gila bila buat jadual perbandingan kekalahan dan rasa berbangga sebab kalah sikit walaupun jumlah perolehan undi menurun.

- Ada ka seorang wakil rakyat yang waras akan buat kerja macam neh? Sepatutnya berlapang dada dengan kritikan dan teguran dan cuba ajak berbincang untuk mengenalpasti kelemahan2 kita. Perbaiki la ia sebelum ia benar2 hilang macam di Kedah.

- Buat la post mortem yang jujur. 

- Bukan nya dok tumpu untuk berperang dengan PKR dan DAP.

- Lagipun, ini PAS kalah di Kelantan yang PAS jadi kerajaan negeri.

- PKR dan DAP kalah kat Sarawak yang BN jadi kerajaan negeri.

- Dan PAS toksah berbangga menang kat SG Limau walaupun PAS bukan kerajaan negeri. Menang atas track rekod bekas penyandang yang juga ex MB Kedah. Kubu kuat PAS. 

- Walaupun di PK, BN ialah penyandang dan PAS gagal merampas kerusi tersebut namun majoriti yang undi PAS susut.

- Itu yang PAS kena kaji dalam2.

- Jangan asyik nak buat drama swasta, pengundi luar tak balik la, pengundi hantu la apa la.. punca PAS kalah. Kenapa nak propaganda aje tak habis2? Kalau pun pengundi luar tak balik, so what? Kenapa kau tak cuba tawan ahti pengundi tempatan? Kenapa otak kau sempit sangat nak tawan ahti pengundi luar aje? Nampak tak?

- Patutnya. Daripada dok sibuk perah otak nak p bantai kritikan bernas LKS, Nasruddin elok tumpu siasat isu ikan Sturgeon tue. Kat Pahang kan. PR Pahang tak kuat main isu tue. Buatlah kordinasi sesama korang. Yang main isu tue, dari geng2 Keadilan ada, dari geng2 DAP pun ada tapi dalam skala kecik. So, isu2 nasional kat Pahang tue kasi coordinat cantik2, then balon la pihak2 berauthoriti. 120juta punya projek tau. Isu neh besar tau. Alam sekitar, kacau ekologi, dari segi ketelusan tender binaan, banyak tau nak hurai satu persatu. Sapa wakil rakyat neh. Aku ke kau sekarang.

- Nasruddin sepatutnya tanggani kritikan dalam sikap yang positif. Bukannya sikit2 nak melatah. Itu baru LKS yang kritik. Belum lagi aku. Kalau aku kritik direct aje aku cakap PAS parti penjual agama. Point demi point aku boleh hurai. Orang2 politik kritik berkias sebab ludah punya ludah dorang tahu ada yang terludah ke atas muka sendiri. Itu yang cover2 sikit.

Tolong la sesiapa dalam PAS. Nasihat sikit ustaz korang neh. Dulu awal2 seronok gak tengok dia buat lawak dalam isu surat kepada presiden PAS ataupun isu hellfire. Tapi main lama makin meluat plak aku tengok lawak dia. Tolong berubah Nasruddin sebelum pengundi ubah anda di Temerloh. Dan kekalahan PR dalam PRK, bukan untuk tujuan perbandingan untuk rasa bangga dan hebat. Harap maklum.

Kbai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...