Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 28 April 2014

Imam Besar Masjid Negara Ada Tegur Obama Pasal Pembunuhan Umat Islam Tak?


Semalam kemain bangga lagi orang2 agama dok bersama2 Obama melawat masjid negara. Woahh.. orang2 agama kalau bercakap pasal agama memang sembang kencang. Malu ai nak angkat muka tau. Rasa macam kerdil sangat melihat ilmu dorang. Dengan ilmu yang ada rasanya perjuangan dorang mesti hebat lagi dibandingkan dengan rakyat2 biasa macam aku neh kan. 

Hebat, hebat. Hebat kepala hotak ko la.

KAH KAH KAH

Di Malaysia situasinya. Setiap kali Amerika buat onar, serang sana serang sini, bunuh dan tindas umat Islam, umat2 Islam di Malaysia akan bangkit melawan protes dan sound Amerika agar baik2 sikit dalam tindakan dorang dalam menyelesaikan masalah global. Jangan nak tunjuk ko tue big brother sangat la padahal apa pun takde. 

Di masjid2 pula imam2 akan sembang kencang dok kutuk Obama.

Khutbah jumaat akan berdongdang sayang bab perjuangan. 

Orang2 agama dan alim ulama kerajaan akan memainkan lagu betapa zalim dan kejamnya Amerika.

Itu cakap belakang2 bhai. Sekarang mangkok ayun tue dah ada depan2. Takan tak berani cakap pula? Tapi setiap kali berceramah kemain lagi sembang kencang ajar orang pasal jihad kan? Pasal menolak kezaliman. Pasal menegur kemungkaran depan2. Jangan takut penguasa. Takut la pada Allah.

Tapi mana orang2 agama kat Malaysia neh? Mana suara dorang? Mana ISMA mangkok ayun tue? Sembang kencang bab Islam je ke? Mana pejuang2 kalimah Allah oi? 

Orang yang berperanan dalam membunuh umat Islam berada di negara ini. Ketika ini. Sekarang ini. Mana semangat berkobar2 nak lawan dia. Mana semangat berkobar2 nak protes tindakan dia. Mana semangat berkobar2 nak kritik perbuatan2 dia? MANA?

Itulah pasal aku jadi macam neh. Konsep untuk aku tunduk kepada institusi keagamaan. Aku dah lari. Aku dah lari dari geng2 NGO Islam yang sembang kencang. Aku dah lari dari memikirkan asalkan dia ulama dia mesti betul, bagus, baik dan hebat. Bagi aku, banyak ulama2 kat negara neh memang pakar sembang kencang. Kita seru orang berjihad. Kita sebarkan kebaikan berhijad. Tapi kita sendiri tak berjihad. Tapi kita neh ulama. Kita sendiri takut mati tapi kita sembang kencang bab kematian tak perlu ditakuti. Kalau lue tak takut mati lue la pergi jihad. Setakat kerja lue tue, sesiapa pun boleh ganti ma. Apa nak kesahkan.

Hehe..

Baik mengaku aje terus terang memang tak berani berjihad. Itu sebab saya galakkan orang pergi tapi saya sendiri tak pergi sebab saya takut. Jujur lebih baik ma. Orang nak serang sebab kita jujur takde masalah. Daripada orang dok kutuk2 kita sebab kita berpura2. Betul tak?

MUAHAHAHAHAHA.. 

Kita bercakap pasal keadilan. Pasal keberanian. Pasal perjuangan. Pasal sirah Nabi. Pasal lawan pemimpin yang zalim. Pasal lawan penindasan. Tetapi kita sendiri tak buat benda yang kita dok laungkan di setiap ceramah2 dalam masjid, luar masjid. Kita jadi imam sebab duit. Jadi ulama sebab duit. Memang la duit tue penting. Sapa kat sini boleh hidup dengan baik tanpa duit? Sapa? Memang takan ada mana2 manusia pada hari neh boleh hidup dengan baik tanpa menggunakan wang. Aku, ko, ulama dan imam besar sekalipun perlukan duit untuk meneruskan kelansungan hidup beb. Ini sebahagian dari tuntutan. Tatau la pula kalau2 nasi dan lauk turun dari langit kan.

Hehe.

Tetapi adakah sampai duit perlu beli maruah dan pendirian kita mengenai keadilan?

Nak tengok imam2 neh bersatu dok berdemo protes lawan tindakan2 Obama mengenai pembunuhan umat Islam memang macam HARAM la jawabnya. Nak tengok ulama2 dok bersatu protes Obama atas isu2 menzalimi umat Islam pun macam HARAM juga la jawapannya. Ulama zaman sekarang hebat dorang di pentas ceramah. Di pentas khutbah. Gunakan mulut dok sembang sana sembang sini. Pasal mulut dorang la buat aku meluat. Aku memang meluat sangat sangat sangat. Kurang2 aku yang takde kuasa, harta, pangkat dan pengaruh neh pun sebarkan juga kempen2 protes Obama. Walaupun aku tak terer sembang bab agama. Tapi orang2 agama? PERGI BUNUH DIRI SANA LA OI. 

KAH KAH KAH  

Updated ; 

Berita baru masuk. Nasib baik ada tegur. Bagus. Ini yang kita mahukan. Cakap direct dengan Obama sebab berkesempatan jumpa depan2. Sekarang kita serang imam2 lain pula.

HAHAHA..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...