Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 19 Mac 2014

Najib Razak Dipersenda 9gag.com


Entah la.

Di satu sudut ada juga aku rasa kecik ahti. Sebab Malaysia sejak akhir2 neh terkenal di seluruh dunia akibat perkara2 yang negatif. Kita tolak insiden #MH370 yang boleh kita katakan benda tue diluar jangkaan. Tragedi yang tak di undang.

Tapi berkaitan insiden yang sama juga, negara kita dipermainkan dan diperlekehkan oleh masyarakat antarabangsa disebabkan ;

1. Kenyataan2 pemimpin kita termasukla PM Najib Razak.

2. Aksi raja bomoh (sepertimana popularnya tarian PSY seperti itulah popularnya raja bomoh negara.. adoii)

3. Konsert FMFA 2014 yang mana ada 6 individu (termasuklah dari luar negara) mati angkara overdos pengambilan dadah jenis baru.

Yang terkini si 9gag buat troll pasal negara kita. Baru2 neh aku tatau la sapa yang sebut sebetulnya  sebab ramai yang kata Hishammudin yang sebut, pemimpin kita telah berkata di salah satu sidang media berkaitan insiden #MH370 bahawa mereka akan letakkan misi pencarian MH370 mendahului keselamatan negara. Yakni, apa2 perkara penting yang melibatkan negara termasuklah tahap keselamatan, ia akan menjadi no 2 selepas misi pencarian pesawat MH370.

Apa yang boleh difahamkan mengenai perkara itu?

Bukan la aku nak kata mencari #MH370 tak penting. Ia memang penting dan sangat sangat sangat penting untuk kita tamatkan semua ini. Namun dalam waktu yang sama apa perlu kita abaikan keselamatan negara kita untuk mencari MH370?

Berbaloi ke?

Aku rasa semua orang tahu yang baru2 even bom tangan dijumpai kat Klang sentral. Nampak tak apa yang berlaku disitu? Dan nampak tak kenapa Najib kena troll? Adoyaiiiii.. Gambar di atas adalah respon balas apabila pemimpin2 kita main keluarkan kenyataan sebarangan. Mereka lupa gamaknya. Isu MH370 bukan isu setempat. Bukan isu nasional. Tapi isu global. Isu antarabangsa. Isu yang melibatkan ramai orang sebab ia melibatkan 14 buah negara. So nak bagi statement pun biarlah munasabah PLUS cerdik. Jangan sebarangan aje.

Namun dalam waktu yang sama juga aku rasa lega. At least orang2 BN yang selalu fikir kita prejudis tak tentu hala kat pemimpin2 negara akan mula berfikir. Aku ingatkan geng2 pembangkang neh suka kondem tak tentu hala. Tapi apsal ek, orang2 luar pun asyik kondem pemimpin2 kita? Dari situ mereka boleh menilai akal dan pemikiran masing2. Bak kata pepatah, piano takan berbunyi kalau takde orang yang main piano. Begitulah juga dengan pemimpin2 BN. Orang takan kata menteri2 kita bodoh kalau mereka tak keluarkan kenyataan yang bodoh. Apa yang susah sangat nak faham? Lue fikirlah sendiri.

Btw, rujuk link neh ==> http://9gag.com/gag/ay5YbDX?ref=fb.s dan perhatikan komen2 mereka. Jangan sentap. Kita masih punya banyakkkkkkkkkkkkkkkkk peluang untuk jatuhkan Najib dan BN jika geng2 BN sudi bersatu dengan kita. Mao ka?

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...