Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 3 Julai 2013

Ibu2 Tunggal Yang Saman Selangor Dah Insaf.


Tahniah kita ucapkan kepada mak2 orang yang saman Selangor kerana korang semua akhirnya dah insaf. Apa yang penting kita belajar dari kesilapan kita dan berusaha membetulkan ia. Bukan terus buat salah dan salah meskipun dah tahu perbuatan kita tue salah.

KAH KAH KAH

Meskipun mengambil masa yang cukup lama untuk korang insafi diri dan telah dipergunakan oleh UMNO Selangor dan tv3 banyak kali untuk meraih millage politik, tetapi tidak la menghalang dari negeri Selangor untuk tetap terus menyampaikan bantuan kepada korang2 yang memerlukan.

So jangan la terus melarikan diri dan menyorokkan diri. Muka korang orang tak hafal sangat pun. Jangan risau. 

                                                Makcik2, sekarang nak tunjuk penumbuk lagi ke tak?

Baru2 neh ;

Mahkamah Rayuan Putrajaya telah membatalkan kes saman ibu tunggal terhadap kerajaan Selangor kerana plaintif gagal memfailkan notis rayuan kepada mahkamah.

Exco Kebajikan, Hal Ehwal Wanita, Sains, Teknologi, Inovasi dan Kebudayaan, Rodziah Ismail berkata, Pengerusi Persatuan Ibu Tunggal Selangor, Murtini Kasman Saman tidak memfailkan notis rayuan terhadap keputusan mahkamah yang membatalkan saman tersebut sehingga tempoh tamat berakhir pada 12 Jun lalu.

Sehubungan itu, Rodziah berkata, Murtini dan plaintif yang lain telah akur dengan keputusan mahkamah bahawa saman yang dibawa itu satu kesilapan dalam proses mencari keadilan.

"Selain itu, 3,010 ibu tunggal yang lain juga telah menarik balik saman mereka pada 12 Jun.

"Pelbagai kes saman lain seperti tuntutan oleh suri rumah juga telah ditarik balik. Kerajaan Selangor bersetuju kekalahan Martini dan kes saman kesemuanya yang lain ditarik balik tanpa sebarang tuntutan kos oleh kerajaan negeri Selangor," katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang media yang dibuat di lobi Dewan Undangan Negeri hari ini.

Rujukan :  http://www.malaysiakini.com/news/234565

Ini bermaksud ibu2 tunggal yang saman kerajaan negeri hari tue sebenarnya dah sedar bahawa saman mereka merupakan satu kesilapan dan sememangnya ia MEMALUKAN. Ya perbuatan mereka memalukan.

Cuba bayangkan ko terjerit2 depan tv minta bantuan tapi pakai kerongsang mahal nak mampos kat tudung? Itu tak masuk lagi emas..

Keh Keh Keh..

Nak berlakon ke apa ke praktis la dulu oii.. 

Apa pun kerajaan negeri Selangor tidak berdendam dengan rajukan2 manja dari ibu2 tunggal neh. Sebab tue mereka menganjurkan kepada ibu2 tunggal yang frust menongeng kerana diperbodohkan [sebab memang bodoh pun] oleh BN ini boleh la bersegera berdaftar dengan kerajaan negeri Selangor untuk membolehkan korang mendapat elaun2 yang dimaksudkan.

Jangan la tak mendaftar untuk program lepas tue terjerit sana sini tak dapat bantuan. Nak dapat bantuan kena daftar dulu ma.

                                                       Jangan menyorok lama2 sangat tau.

Nasihat ikhlas aku, kalau nak menyorok tue jangan lama2. Nanti peruntukkan untuk bantuan mencapai kuota tertentu korang gak yang rugi. 5 tahun dah rugi.. ka nak sambung rugi lagi?

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...