Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 2 Julai 2013

Arahan Like Laman Facebook Ketua Pengarah Kesihatan Malaysia.

Baru2 neh di laman sosial telah tersebar satu surat atau pekeliling yang dikeluarkan oleh err sapa tah. Aku pun tatau. Tapi ada kaitan la dengan Ketua Pengarah Kesihatan Malaysia kita neh. Berikut di bawah ialah pekeliling yang dimaksudkan.


Dengan mengambilkira bahawa penyebaran pekeliling ini benar maka aku berpendapat tiada yang negatifnya dengan arahan tersebut.

Memang sekali baca nampak macam lawak.

Tetapi jika arahan untuk LIKE fanpage rasmi adalah untuk memudahkan perhubungan dan interaksi sesama pekerja dan pihak2 berkaitan, maka apa masalahnya? Bukan kah ini pemudah cara untuk mendekatkan sesama kita dan memudahkan cara kita untuk saling berhubung?

Kalau aku sendiri pun aku seru orang like fanpage peribadi aku yang secara jelasnya memaparkan fikrah aku berbanding like fanpage yang aku jadi admin salah seorang dari page tersebut sebab page bersama bermaksud kami bertolenrasi dan bekerjasama mahu menumbangkan dan menjatuhkan BN <-- FAKTA. 

Maka kami kena la saling terima menerima dan hormat perbezaan pendapat di kalangan kami. Ada je admin2 yang tak ngam dengan pemimpin2 tertentu dan kami secara konsisten terus nyatakan ketidak-NGAM-an kami tetapi seme tue kami letak ke tepi terlebih dahulu sebab nak utamakan benda penting iaitu menjatuhkan rejim BARISAN NASIONAL.

Sebab tue pekeliling di atas neh kalau la terbukti benar maka aku anggap tiada apa2 yang lawaknya. Ia satu tindakan yang positif. Tapi tak cukup sekadar suruh orang LIKE jek. Yang paling penting selepas orang LIKE adakah pengarah kesihatan Malaysia akan update fanpage tue secara peribadi?

Adakah ketua pengarah kesihatan terbuka kepada pendapat2 dan kritikan yang membina? Kalau setakat suruh LIKE semata2 nak banyakkan jumlah LIKE, tak payah la. Buang masa je kot like fan page yang mati dan jarang bergerak.

Dan paling penting, ini bukan arahan untuk like status2 yang korang kemaskini kan? 

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...