Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 3 Jun 2013

Blogger UMNO Serang Obefiend Angkara Hina Sultan.

Depa printscreen dan heboh kat blog dan twitter. Konon obey hina Sultan. Hina apa jadah?

Aku tak rasa pun apa2 yang seperti menghina kat statement dia kat bawah neh. Lagi satu aku syak statement atas dan bawah tue merujuk kepada dua individu yang berbeza. Aku rasa yang pasal anjing2 tue bukan merujuk kepada sultan/agung kot.

Sebaliknya merujuk kepada seorang pakcik yang di tindas oleh majlis perbandaran (tak silap aku) ketika itu akibat dia membela dan menjaga anjing dan kucing liar banyak2 di kawasan dia sehingga tidak di sukai orang kampung atas beberapa faktor.

Inila masalah bila english dan bm failed tapi sibuk nak hentam orang.

Kah kah kah.

Dan aku terfikir.

Bila kita sebut membazir, adakah itu bermaksud menghina? Aku tengok #1881 buat parti yang terang2 jauh dari Islam takde pun bloggers umno nak meroyan?

Jangan nak gertak dan takut2kan orang sebab orang tak sokong bn macam ko. Yang cakap Sultan natang = Sultan binatang tue geng2 mana?

Bukan orang umno?

Ada tindakan?

Jangan cakap orang. Cermin diri ko dulu. Lagipun sebagai rakyat adakah kita salah bila bercakap pasal sistem monarki dan mengulasnya secara terbuka?

Adakah sebagai rakyat jika kita ada idelogi selain dari idelogi monarki merupakan satu kesalahan?

Sudah2 la tue mengancam orang akan kita rasa takut nak meluahkan pendapat secara terbuka. Semua orang tue orang. Bukan tuhan. Bukan Allah. Mereka orang je sama macam ko dan aku. Mati masuk kubur gak. Buat salah dapat dosa buat baik dapat pahala. Takde beza. Tak payah nak vvip sangatla. Semak!!!!

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...