Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 11 Jun 2012

30ribu jek penduduk johor berhimpun sokong Sultan?

Angka 30 ribu bukan angka rekaan aku oke. Aku petik dari blog umno dan media online umno. Antara gambar2 perhimpunan yang dikatakan dibuat untuk menyokong kepimpinan sultan dan menentang twitter nizar jamaluddin berkenaan isu no plat WWW tue.

Lihat bawah neh ;






Dan kat bawah neh pula isi penulisan yang aku petik dari blog papa gomo. Korang baca sat oke ;
Perhimpunan Ikrar Taat Setia Sultan Johor gamat dengan kehadiran rakyat dari segenap masyarakat Johor semakin bertambah mencecah 30 Ribu yang terdiri dari kalangan rakyat di Negeri tersebut.

Ianya diluar jangkauan pihak penganjur yang hanya mensasarkan kehadiran 20,000 orang.

Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar yang turut serta berkenan hadir terharu dan sebak dengan kehadiran rakyat dari seluruh negeri itu termasuk masyarakat Orang Asli ke Istana Pasir Pelangi di sini bagi menyatakan ikrar taat setia.

Ketika bertitah, baginda turut menyatakan rasa sayang terhadap rakyat Johor.

"Saya sayang rakyat saya. Tidak ada rakyat yang tidak ada raja. Saya ada permintaan untuk melihat rakyat bersatu, tidak kira kaum, mesti bersatu. Bersatu kita kuat, bercerai kita runtuh. Beta tidak akan lupa hari bersejarah ini sampai bila-bila," titah baginda.

Maksudnya kat sini dorang hanya sasarkan 20k jek orang yang taat setia kat sultan. Tapi rupanya ada 30k yang taat setia kat raja. Lebih 10k. Dan kalau korang klik sini, sumber yang aku rujuk menyatakan bahawa ;

Penduduk johor bagi akhir tahun 2010 = 3,459,378

Rakyat johor adalah yang kedua terbanyak selepas negeri selangor dan ke 7 terpadat dalam dunia. Ini bererti ada banyak orang di johor. Tak dapat dipastikan secara sahih berapa banyak di antara dari mereka benar2 warganegara johor tetapi yang pasti bukan sekadar 30k jek beb.


Mungkin angka 30k neh besar pada sesetengah orang tapi kalau di ukur pada status sultan, angka neh sebenarnya kecik. Even orang yang like fanpage aku pun cecah 29k der. Kalau 30k jek yang hadir itu bermaksud lebih ramai yang tak hadir setelah dilakukan perbandingan dengan jumlah penduduk johor beb.


So adakah yang tak hadir tue sebenarnya tak taat setia pada sultan johor ek? Jangan marah ek, tanya jek neh. Sambil2 tue aku just nak kongsi pandangan jek.


kah kah kah


And last, dalam dunia neh kita boleh hidup tanpa apa2 even tanpa raja or sultan pun kita boleh hidup kecuali tanpa nyawa. Itulah hakikatnya beb.


Ameno : Cawan besar, yang ter-isi sikit jek, ekekeke.. jangan marah naaaa

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...