Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 18 Mei 2012

Anggap PAS ISLAM boleh MURTAD.

Ini orang meroyan mana plak buat statement bingai neh. Alamak aii. Orang alim rupanya. Orang yang reti ilmu agama. Aku ingat budak2 sekolah rendah ke apa ke. Rupanya orang hebat. Kenapa orang sebegini hebat boleh buat kenyataan sebegini bodoh ek?

Lihat kat bawah der ;


Kalau dibaca betul2 kenyataan dalam paper neh jelas dia berangapan penyokong2 PAS sebagai BODOH BEBAL BAHLOL BANGANG dan seangkatan dengan nya. Aku tak faham dari mana dia dapat persepsi sebegitu tapi aku sangat2 percaya bahawa penyokong2 dan ahli2 pas sangat faham bahawa ;

1. PAS ialah parti.

2. ISLAM ialah agama.

3. Tiada sesiapa pun beranggapan bahawa PAS = ISLAM.

4. Sebaliknya ramai orang nampak bahawa PAS memperjuangkan ISLAM. 

Itulah yang ditunjukkan oleh pemimpin2 PAS selama neh sebab tue lah persepsi seperti itu wujud. Ia bukan kerja sehari dua. Dah makan tahun. Bila dah selalu nampak maka orang akan faham larh bahawa ooo pas neh parti politik yang berjuang ikut acuan islam. Itu jek.

Aku rasa individu yang bernama zainal abidin neh kan, better ko muhasabah diri ko sebelum pongpang2 pasal islam. Alasan untuk melarang pas menggunakan nama ISLAM juga tidak relevant langsung. Ko sapa yang suka2 nak kata orang tue layak guna nama islam dan orang neh tak layak guna nama islam? Malaysia yang penuh dengan maksiat pun bangga2 mengakui diri ia sebagai negara islam lagi. 

Bukanlah malaysia yang mengaku tapi pemimpin2 malaysia yang mengaku. Padahal maksiat bersepah kiri kanan. Dengan kasino, hub hiburan malam, pusat disko, hiburan tanpa had macam2 adoo woo tapi tak pernah pula ko larang pemimpin2 ko supaya jangan suka2 nak mengatakan malaysia tue negara islam. Ada ka negara islam yang menghalalkan riba ke atas rakyatnya sendiri melalui PTPTN? 

Pelik aku.

Benda yang dah terang2 melanggar ciri2 islam tue takde sapa2 pun nak bangkit komplain marah dan sebagainya. Benda yang orang kata alah sekadar sokong bersih 3 dan kebetulannya pada hari itu timbul provokasi yang mana PAS sendiri pun tak sokong kepada keganasan tersebut dan2 nak cakap ini bukan cara islam dan wajar pas dilucutkan keahlian "ISLAM" nya pada nama nya. Adil ka? Adil ka berbuat demikian? Payahlah bercakap dengan orang sewel macam neh. Memang payah.

SONY INTERNET TV? Apa tue? 

Gambar : Sumbangan rakan fb

Ameno : Anggap ahli2 pas itu orang islam boleh murtad juga ka der?

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...