Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 16 Mei 2012

Skandal Zahida Rafik : Saya lihat dia masukkan 1juta - Saksi. [VIDEO INSIDE]

Meletup.

Kebabommmm..

Mari kita lihat satu video. Video neh pengakuan dari saksi yang bernama nor azman. Siapa nor azman neh? Nor azman ialah individu yang membongkarkan satu skandal yang dipercayai melibatkan zahida rafik dan shafie afdal. Nor azman neh ialah bekas pekerja shafie afdal yang bertugas sebagai pemandu peribadi kepada zahida rafik.

Kalau begitu kat sini rasanya boleh kita assume bahawa nor azman neh bekas pekerja shafie afdal bukan bekas pekerja zahida rafik walaupun dia tugaskan untuk menjaga zahida rafik. Benda neh kecoh bila zahida rafik keluar satu kenyataan di media yang mana zahida bagitau bahawa duit dia kena curi sebanyak rm200ribu.

Mula2 dia senyap selepas sebulan baru dia dedahkan hal sebenar. Aku rasa dia senyap sebab benda neh melibatkan menteri umno. So sepanjang masa tue maybe dia telah mengambil pelbagai pendekatan, nasihat, pandangan, berfikir dalam2 sebelum berani tampil ke depan untuk mengatakan semua hal di atas.

Menurut kenyataan nor azman neh juga, dia telah ditahan reman selama 3 hari, rumah digeledah dan diselongkar tetapi polis tidak menemui duit dan apa2 bukti bagi membuktikan tuduhan zahida terhadap nor azman. Sepatutnya tuduhan tue kena lah ditarik balik kan sebab takde bukti? Betul tak?

Dan aku juga berpendapat sama macam zuraidah dalam kes neh. Aku tak berminat nak tahu skandal shafie dengan siapa dan apa. Itu urusan peribadi dia. Aku cuma nak heran bab duitt jee.. mana si shafie tue dapat duit banyak2 dan kenapa si zahida diberikan hak untuk bank in kan duit tersebut? Cash lak tue der.. cash wa cakap lue. 

Ingat senang meh nak keluarkan duit cash then pergi bank in? Sepatutnya transfer je lah dari bank ke bank tapi kenapa guna jalan macam neh? Sama2 fikirkan dan semoga pihak yang berkaitan boleh ulas.


Kenyataan kat bawah neh plak dipetik dari malaysiakini ; 

"Yang paling rendah sekali RM100,000... saya tak tahu dalam beg ada RM 1juta.

"Bila masuk ke dalam bank, baru saya tahu dalam beg itu, yang saya bawa ada RM1 juta... Itu nilai paling besar pernah saya bawa," katanya sambil mengesahkan ia dibawa masuk ke dalam bank dalam bentuk tunai.


"Saya tidak pernah membawa duit itu, sendiri... Saya membawa dengan Zahida Rafik sekali. Saya tidak akan dibenarkan membawa duit, sendiri," katanya.

Ditanya sama ada beliau mempunyai sebarang masalah dengan Zahida itu, Noor Azman berkata sebelum meletak jawatan beliau mempunyai "pertelingkahan" ekoran berlakunya sesuatu perkara dan ia dimaklumkan kepada Shafie.

Bagaimanapun, selepas itu beliau meletak jawatan kerana "tidak seronok bekerja" susulan berlakunya perkara itu.

Dan ini pula pandangan peribadi aku. Aku rasa tuduhan yang zahida campak ke atas nor azman neh sebenarnya merupakan satu ugutan. Kan dia dah kerja dengan shafie afdal tiga tahun lebih then dia berhenti kerja. Sepanjang tempoh tue macam2 benda dan rahsia dia dah tahu. 

So maybe tuduhan mencuri tue adalah cara nak mengikat mulut nor azman. Apa pun neh adalah andaian aku. Ia sama sekali tidak terbukti. Boleh pilih nak percaya ataupun sebaliknya. Bai.

Ameno : Sato jutaaa.. banyak tue der..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...