Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 20 Disember 2011

Yang ugut Adam ialah fak.

Kenapa?

Mudah sahaja.

1. Adam yang turunkan bendera najib di pwtc. <-- Yang neh seme orang nampak, lihat, dengar, tahu dan faham. 

2. Selepas itu pegawal keselamatan nasihatkan adam dan geng2 mahasiswa agar jangan berbuat demikian. Tak baik. Korang datang nak hantar memo, hantarlah. Saifuddin sudi terima dan bawa perjuangan korang habis-habisan. Dont worry.

3. Selepas menerima teguran yang membina, mereka [mahasiswa] berlapang dada, berfikiran terbuka dengan menaikkan semula apa2 yang telah diturunkan. Dalam erti kata lain ia sepatutnya sudah selesai disini. <-- Yang neh berjuta2 manusia buat2 tak nampak dan perasan.

Yang sorang nak pergi meludah. 

Ada yang sibuk dedahkan info pasal dia.
Ada yang main ugut2 plak.

Ada yang siap nak pergi membantai.

Isu sebegini simple jadi kelam kabut bagai pasal sikap manusia yang suka bersorak sekejap. Orang nak bersorak biar lama2 dan sampai bila2 baru best. Apa barang sorak sekejap2. Sepatutnya isu adam neh boleh di atasi dengan rasional. Jangan sampai menjejaskan pembelajaran dia. Jangan sampai menguriskan perasan family dia. Itu yang paling penting sebenarnya.

Orang umno memang larh tak berakal bila pergi attack budak neh sampai ke rumah. Memang dasar fak sefak faknya. Kalau nak ludah orang pun biarlah beralas sket sebab tue. Neh orang dah naikkan balik bendera nak ludah apa lagi? Lepas tue diam2 je pasal hal neh. Nak bagi persepsi serong pada adam dan mahasiswa yang condong kepada politik dan pr seolah2 depa neh ganas dan suka main kasar.

Walhal depa dah amend apa2 yang perlu time demo hari itu. Ia bukan isu apa sangat pun. Tapi dah dikecohkan bagai seolah2 ia masalah besar pula. Ada ka pasal turun bendera pun nak kecoh? Itupun nak kecoh? Itupun nak kecoh kaaa?

Orang dah naikkan balik bendera takde plak ko kecoh? Ada ko kecoh? Ko tak kecoh pun. Memang adam tak perlu minta maaf pasal isu neh sebab dorang awal2 lagi dah selesaikan cara baik time demo. Tapi apa yang orang umno buat ialah dorang buat2 buta dan abaikan apa2 perkara yang berlaku selepas bendera diturunkan. 

Inilah aku panggil penglihatan terpilih. Owhhh turun bendera ko nampak. Bab naikkan bendera ko tiba2 jadi buta. Gila larh ko. Fak sefak faknya. Walaupun aku menolak keras tindakan mahasiswa menurunkan bendera najib sebab saifuddin sudi terima dan bincang cara baik tapi aku juga menolak keras sikap bias umno sebab mahasiswa dalam kes neh dah beralah dan ubah apa2 yang perlu pada hari tersebut. No issue at all.

Tidaklah aku mahu membandingkan kejahatan dengan kejahatan. Setakat turun bendera neh, pr pernah kena lagi teruk. Poster2 hina ulama2 dalam pas, super impose, apa je mahasiswa pro bn  tak pernah buat? Jasa paling besar ialah time mahasiswa pro bn fitnah dsai. Ini jasa paling besar beb. Tapi takpelah. Ada sebab kenapa Allah swt jadikan manusia itu berbeza2. Ia bukan sia2 beb. Adatlah ada orang baik macam kami dan ada orang jahat macam umno. Heh.

Apa pun layankan video parody neh. Best.



Ameno : panglima ludah kantoi.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...