Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 23 Disember 2011

Khir dipenjara dan NFC diserbu adalah WAYANG.

Beb..

Ini semua wayang larh beb. Korang kena percaya cakap aku. Aku ada hujah2 konkrit kenapa aku cakap benda neh wayang. Orang buta pun boleh nampak. Kalau orang bodoh memang susah nak nampak. Sebab otak dia bengap ma. Bengap + sombong = umno. So memang sampai ke mampos depa takan nampak. Takpe pedulikan depa2 yang bodoh tue. Ini perbincangan untuk orang2 yang bijak je. Macam ko dan aku. Heh.

Wayang pertama. 

Tajuk filem : Khir toyo dipenjara.

Keraguan yang munasabah yang difikirkan oleh seorang rakyat yang waras ialah ;

1. SPRM dakwa khir atas kanun yang berbeza tapi bila masuk mahkamah dan dijatuhkan hukuman dia di adili melalui akta yang paling rendah iaitu maksimun 2 tahun penjara. Ini maksimun taw. Tapi orang yang rasuah cikai2 plak didakwa atas akta yang sangat keras hukuman. Bukti? Lihat sini beb.

2. Orang curi shampoo 6 botol sesaja 2 tahun penjara beb. Lihat sini

3. Khir punya nilai mencuri bukan tahap pencuri lagi sebaliknya tahap penyamun + pelanun + perompak. Title lagi besar dari pencuri beb. Tapi hukuman? Setahun penjara? Gila ke apa hakim neh?

4. Sudahlah maksimun hukuman dibawah akta yang digunapakai untuk mendakwa dia adalah 2 tahun penjara itupun hakim hanya hukum dia setahun je penjara. Nampak sangat dorang mencari selemah2 hukuman, serendah2 yang boleh agar khir tidak terasa terbeban sebab khir sendiri mendakwa dia ialah kambing hitam seseorang untuk pastikan bn boleh menawan selangor semula.

5. Dalam erti kata lain, khir adalah batu loncatan untuk bn rampas selangor. Orang selangor jangan lah termakan dengan helah bodoh neh.

6. Selepas setahun khir boleh bebas beriang ria rompak balik wang negara andai bn memerintah semula.

7. Harta dia pula dilucutkan hak. Heheheh.. harta apa tak dijelaskan pula dengan detail. Adakah tanah? Adakah rumah? Adakah kedua2nya sekali? Kalau tanah je.. maybe khir kena beli balik tanah tue dari kerajaan sebab rumah dia atas tue. Hhehehe.

Dengan kerajaan neh aku tak percaya beb. Tapi takpe kita tunggu dan lihat samada ia benar2 realiti or fantasi. Tengok keputusan rayuan khir bagaimana pula. Benda belum muktamad lagi beb.

Memandangkan aku selalu tengok drama2 penyiasatan dan drama2 konspirasi bagai so aku dengan yakin boleh menganggap neh ialah satu bentuk konspirasi dari bn untuk misi menawan selangor. Mereka mengaburi mata rakyat bahawa khir telah didakwa, so rakyat selangor akan fikir bahawa bn telah berubah. Bagi aku kalau sungguh bn dah berubah dah lama dah najib dan rosmah ke penjara. Itulah bukti yang paling kuat untuk aku percaya bn dah berubah [buat masa kini larh].
kah kah kah

Wayang kedua.

Tajuk Filem : NFC disiasat.

1. Mula2 SPRM cakap kes NFC bukan bidang kuasa depa. Mana boleh siasat. So lempar kes neh ke polis. Peh. 

2. Selepas beberapa siri pendedahan dan selepas shahrizat dan family semakin membisu akibat tak terdaya nak menepis pelbagai dakwaan terutamanya bab gaji dan skandal terbaru di singapore, tiba2 SPRM kata dia tengah siasat NFC. Apekahh.. itu?

3. Selepas itu tiba2 ada datuk ditahan atas isu NFC. Tiba2 je tahu. Hehehe.

4. Selepas itu tiba2 seme media bn dan umno pongpang benda neh dalam berita. Tiba2 je taw. Sebelum neh depa kemain bekap. Siap ada slot khas di tv3 lagi.

5. Then SPRM serbu NFC. Berita neh pun masuk dalam semua berita arus perdana. Ia diwar2kan seboleh2nya. Hairan aku. Why tibitree why? Why you tiba2 jadi baik dan telus neh? I sangat sangsi u. Siyes neh.

6. Conclusion nya mudah beb. Media arus perdana sedang mencipta persepsi bahawa sprm menyiasat seme kes dengan serius termasuk isu nfc. Walaupun nfc neh ada kaitan dengan shahrizat. Ia adalah untuk meraih kepercayaan dan keyakinan dari rakyat.

Bila rakyat perhatikan.. owhhh..khir kena penjara.. owhhh nfc disiasat.. bagos2 bn anda berubah.. bagos2 saya mesti pangkah anda. <-- persepsi yang bn nak sangat rakyat fikir.

Tapi.. hah.. ada tapi beb..

G mampos lah lue bien. Lue ingat wa bodoh meh? Orang curi besar2, penjara setahun, orang curi shampoo.. curi rm50 dakwa atas akta yang berat.. penjara 2,3 tahun.. si khir tue setahun je? Padahal merompak satu selangor.  Lagi nak mainkan wa isu nfc? Itu hari cover kemain baik, la neh buat2 siasat bagai.. pasal pru-13 kan? G mamposlah.. wa takan masuk perangkap yang sama untuk kali ke 13 beb.. heheh.. <-- persepsi rakyat sekarang.

So bien, janganlah.. wayang ko sia2. Tiket tak laku beb. Orang boooo lagi ada. Ingat pesan aku, kalau sungguh nak sokongan boleh. Kalau sungguh nak menang pun boleh. Masukkan najib ke dalam penjara dulu. Itu langkah pertama. Selepas itu ada 9999 lagi langkah yang perlu ko follow untuk pastikan bien menang dengan adil. Ada bran ka? Heh.

Ameno : Wayang blue je kepandaian korang.. kah3x..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...