Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 22 Ogos 2019

Selepas Kantoi Menfitnah, Khairuddin Kini Hina DSAI Pula..

POLITIK |PKR hari ini menafikan dakwaan Dato’ Seri Khairuddin Abu Hassan kononnya Dato’ Seri Anwar Ibrahim sengaja tidak hadir satu mesyuarat bersama Perdana Menteri, YAB Tun Dr Mahathir Mohamad petang semalam.

Menurut Fahmi Fadzil kenyataan yang dikeluarkan oleh Dato’ Seri Khairuddin Abu Hassan berniat jahat.

Sebelum ini, di Facebook, Khairuddin mendakwa tindakan Anwar tidak hadir mesyuarat membuktikan Ahli Parlimen Port Dickson itu tidak menghormati konsensus Pakatan Harapan.

"Apa motif anwar ibrahim tidak hadir mesyuarat di antara presiden-presiden parti komponen PH dengan perdana menteri petang tadi?!

Apa penting sangat mesyuarat biro politik parti pkr bila semua sepatutnya hadir ke mesyuarat tersebut?! Mana yang lebih penting apabila perdana menteri jemput semua presiden-presiden parti komponen untuk hadir mesyuarat?!

Inilah masalah dengan sesetengah orang bila paras ‘ego’ terlalu tinggi!!

Kalangan ini serang dato seri azmin ali kononnya gagal menghadiri beberapa siri mesyuarat parti pkr kononnya!!

‘Gajah di tepi mata tak nampak tapi kuman di seberang laut mereka jelas kelihatan!! Ini masalahnya dengan gelagat sesetengah pihak yang ‘ego’ yang tidak nampak kesalahan sendiri tetapi lihat kesilapan orang lain saja!!,"
katanya dalam satu kenyataan semalam.

PKR bagaimanapun menafikan tuduhan Khairuddin itu dalam satu kenyataan media yang dikeluarkan oleh Pengarah Komunikasinya, Fahmi Fadzil.

Menurut Fahmi, Anwar tidak hadir dalam perjumpaan semalam kerana tidak terlibat dalam pembentukan kabinet Mei 2018. 

Ini juga membuktikan dakwaan sesetengah pihak kononnya Anwar masuk campur dalam urusan pembentukan kerajaan pada 2018 adalah tidak berasas dan karut sama sekali.  

Berikut kenyataan penuh PKR;

KENYATAAN MEDIA | TUDUHAN KHAIRUDDIN TIDAK BERASAS, BERNIAT JAHAT



Saya rujuk satu kenyataan yang dibuat Dato’ Seri Khairuddin Abu Hassan dalam laman Facebook beliau yang menuduh Presiden KEADILAN, Dato’ Seri Anwar Ibrahim sengaja tidak hadir satu mesyuarat bersama Perdana Menteri, YAB Tun Dr Mahathir Mohamad petang semalam.

KEADILAN difahamkan jemputan YAB Perdana Menteri adalah khusus buat pimpinan Pakatan Harapan yang mula-mula terlibat dalam pembentukan kabinet pada Mei 2018, dan pertemuan tersebut adalah untuk mendapatkan pandangan dan maklumbalas mengenai hal ehwal perjalanan kerajaan yang menyentuh perkara-perkara portfolio dan kementerian-kementerian.

Ini bermaksud KEADILAN diwakili Timbalan Perdana Menteri, YAB Dato’ Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, yang pada ketika pembentukan kerajaan pasca PRU14 merupakan Presiden KEADILAN.

Maka KEADILAN berpandangan tuduhan yang dilempar DS Khairuddin bahawa DS Anwar tidak menghormati konsensus Pakatan Harapan adalah tidak berasas dan berniat jahat.

Fahmi Fadzil
Pengarah Komunikasi KEADILAN

22 Ogos 2019


--------------

Setelah penjelasan dibuat, Khairuddin kemudiannya membuat pusingan U.

Beliau membuat permohonan maaf kepada Anwar namun secara sinis dan mengkritik Anwar sebagai seseorang yang tiada nilai dalam Pakatan Harapan.  

Berikut kenyataannya;

Kenyataan Media | RUPANYA ANWAR IBRAHIM TIDAK DIJEMPUT MENGHADIRI MESYUARAT DENGAN KETUA-KETUA PARTI SEMALAM!! SAYA SIMPATI DENGAN ANWAR IBRAHIM SEOLAH-OLAH DIRINYA TIDAK DIIKTIRAF DAN MOHON MAAF DI ATAS KENYATAAN SAYA!!

Saya amat simpati dan kasihan dengan anwar ibrahim selaku presiden parti pkr tetapi tidak dijemput untuk menghadiri mesyuarat ketua-ketua parti komponen dengan perdana menteri semalam!!

Sepatutnya orang yang digelar PM8 mesti dijemput hadir kerana kuncu-kuncu anwar ibrahim amat yakin bahawa beliau bakal pengganti tun dr mahathir mohamad selepas ini!!

Kalangan yang kurang sabar dan tidak bernas inilah yang membuatkan rakyat di tanahair kita menyampah dengan agenda perebutan kuasa dalam politik PH!!

Puak-puak rakus kuasa ini juga tidak pernah mahu mempelajari kesilapan silam dan masih mengulangi kesilapan!!

Golongan ini memberi sokongan yang bakal membawa rebah buat selamanya kepada bos mereka!!

Apapun saya amat simpati dengan PM8 yang rupanya tidak dijemput untuk menghadiri mesyuarat tersebut dan seolah-olah dirinya tidak diiktiraf oleh PH!!

Kini, saya rasa anwar ibrahim kena cerminkan mukanya dengan cermin yang paling besar!!

Ikhlas dari;
KHAIRUDDIN ABU HASSAN
Penyelaras Parlimen Jasin
22 Ogos 2019



---------------

Awalnya dia yang menfitnah Anwar tak hadir mesyuarat tanpa mendapatkan maklumat tepat sedangkan dia mempunyai pelbagai akses bagi mendapatkan info.


Kemudiannya selepas penjelasan diberikan, dia meminta maaf tetapi dia hina dan kutuk pula Anwar tidak diiktirafkan oleh Pakatan Harapan sebab tu tak dapat jemputan.

Apa masalah orang macam neh? Boleh ke kita percaya padanya? Nak dapatkan maklumat tepat pun gagal. Apatah lagi percakapannya entahkan logik entahkan tidak.

Anwar bukan dalam kabinet Tun Mahathir. Dia hanya Ahli Parlimen sahaja. Andai dia dapat jemputan mungkin Khairuddin akan hina Anwar sebagai tak sabar dan siapa Anwar yang sibuk-sibuk nak menyertai mesyuarat yang membincangkan perjalanan dan urusan kerajaan.

Ini bukan masalah samada hadir ke tak hadir mesyuarat. Ini masalah apa pun Anwar buat Anwar dah awal-awal dicop banduan kat mata Khairuddin. 

Tindakan ini hanya akan menguatkan dakwaan adanya usaha dan agenda terancang bagi menghalang laluan Anwar ke kerusi PM 8. - 22 Ogos 2019.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...