Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 20 Ogos 2019

Zakir Teruskan Saman Terhadap Kulasegaran, Ramasamy, Charles, Satees Dan Dennis J.

THE MALAYSIAN INSIGHT | ZAKIR Naik akan menghentikan siri jelajahnya dan meminta maaf kepada rakyat Malaysia tetapi satu perkara yang tidak akan dilakukannya, iaitu menarik balik tindakan mahkamah terhadap lima ahli politik dan seorang bekas duta yang didakwa memfitnahnya, kata peguam beliau hari ini.



 
Akhberdin Abdul Kader memberitahu The Malaysian Insight, saman itu akan difailkan minggu depan selepas kesemua lima individu berkenaan enggan menerima tawaran awal Zakir untuk memohon maaf serta membayar jumlah wang penyelesaian yang berpatutan.

Lima individu yang menerima notis tuntutan itu ialah Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang II Ramasamy; Ahli Parlimen Klang Charles Santiago; Adun Bagan Dalam, Satees Muniandy; Menteri Sumber Manusia M Kulasegaran - kesemuanya ahli Parlimen DAP - dan bekas duta Dennis J Ignatius.

Kesemua mereka secara berasingan memberitahu Zakir bahawa mereka akan berjumpanya di mahkamah.

“Anak guam saya (Zakir) mengeluarkan permohonan maaf pada pagi ini dan mahu meminta maaf kepada semua yang mungkin tersinggung. Beliau bertegas dirinya bukan rasis tetapi seorang yang cintakan kedamaian.

“Bagaimanapun, tuntutan saman terhadap lima individu akan diteruskan. Kami akan memfailkannya minggu depan,”
kata peguam kepada The Malaysian Insight.

Zakir menuntut lima individu itu memohon maaf dan menawarkan jumlah penyelesaian yang berpatutan dalam tempoh 48 jam atau berisiko disaman kerana fitnah.

Mengulas mengenai sesi soal siasat Zakir yang memakan masa panjang di ibu pejabat polis persekutuan di Bukit Aman malam tadi, Akhberdin berkata pendakwah kelahiran Mumbai itu mahu memastikan tiada kesilapan dalam kenyataannya.

“Sebenarnya tiada apa-apa. Kami selesai pada pukul 8 malam tetapi Zakir mahu memastikan tiada kesilapan dalam kenyataan itu. Beliau mahu memastikan setiap perkataan membawa makna yang betul.

“Kenyataan itu dipinda beberapa kali dan kami meninggalkan Bukit Aman pada jam 1.30 pagi,”
katanya. - 20 Ogos 2019.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...