Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 21 Mei 2019

"Kamu Ini Orang Islam Jenis Apa Bodoh Sangat?," - Ustaz Ahmad Dusuki Disekolahkan Ahli DAP Kaw-Kaw..

SOSMED | Susulan dari luahan Ustaz Ahmad Dusuki agar umat Islam tidak terpedaya dengan lakonan DAP ketika bulan Ramadhan, Adun Ketari Young Syefura tampil menjawab tuduhan tersebut.

Menurutnya walaupun beliau berada dalam DAP, beliau masih bersujud dan bertuhankan Allah kerana menjalankan tanggungjawab. Dan ia bukannya satu lakonan. Rara turut mengingatkan Ustaz Ahmad Dusuki agar hatinya itu jangan hitam sangat.

Untuk rekod, dalam hantaran Ustaz Ahmad Dusuki, luahannya itu dipercayai ditujukan kepada pimpinan cina DAP yang memasuki masjid menyampaikan sumbangan dan menghadiri majlis berbuka puasa berdasarkan kepada gambar-gambar yang dimuatnaik dalam hantaran tersebut.

Selain itu, Zulhazmi Shariff, ahli DAP yang juga kakitangan Khalid Samad turut menyelar kenyataan Ustaz Ahmad Dusuki itu kerana mencabar pimpinan cina DAP untuk bersolat dan bersujud kepada Allah.


 
Menurut Zulhazmi tindakan mencabar bersolat dan bersujud itu merupakan satu kebodohan kerana yang dicabarnya itu orang bukan beragama Islam. 

Berdasarkan tinjauan di sosmed, beberapa pihak turut beranggapan kenyataan Ustaz Ahmad Dusuki melampau dan lari dari konteks dakwah memandangkan 'masuk Islam' tidak sepatutnya dilakukan dengan kaedah cabaran sebaliknya ia perlu menggunakan kaedah pendidikan dan tauladan.

Mereka juga menganjurkan Ustaz Ahmad Dusuki untuk belajar cara dakwah Ustaz Ebit Lew, Firdaus Wong dan Lim Jooi Soon yang lembut dan berhemah.

Dalam perkembangan berkaitan, Ustaz Mokthar Senik yang masuk ke dalam drama pergaduhan Ustaz Ahmad Dusuki - DAP - Rara bertindak memberikan beberapa persoalan kepada Adun Ketari itu.




"Dibawah ini saya siarkan petikan dari lapuran Malaysiakini. Dipercayai petikan kenyataan itu dibuat oleh Adun DAP kononnya membidas statment Ustaz Dusuki yang mengingatkan ummat Islam agar jangan tertipu dengan lakonan pimpinan-pimpinan DAP untuk mencuri hati orang-orang Melayu Islam di negara ini.

Adun ketari itu berkata beliau pun sujud dan solat walaupun beliau ahli DAP. Dengan sinis beliau berkata "Hati itu tolong jangan hitam sangat".

Saya nak tanya Adun DAP ini. Yang kamu belajar tentang islam tu rujukan kepada kitab suci Al quran atau kitab suci DAP?


Kamu ingat dalam quran hanya ada ayat mengenai solat sahaja ke?

Kamu nak campak mana ayat haram bersekongkol dengan orang kafir bagi memerangi Islam?

Kamu nak buang kemana ayat haram angkat orang kafir jadi pemimpin?

Kamu nak baling kat mana ayat haram mengikut dan berkasih sayang dengan orang kafir dan membelakangkan orang mukmin?

Kalau kamu masih memakai kacamata DAP yang retak itu bagaimana kamu nak nampak ayat-ayat Allah.
 

Bagaimana hati boleh putih kalau mata pun buta dari mengenal alquran," katanya dalam satu kenyataan di Facebook. - 21 Mei 2019.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...