Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 24 November 2018

Netizens Pertikaikan Sikap Anwar Marahkan Wartawan Yang Bertanyakan Soalan.

SOSMED | Semalam Malaysiakini melaporkan aksi Anwar Ibrahim yang dilihat marahkan wartawan berikutan ditanyakan mengenai pemilihan PKR di Sarawak.

Wartawan itu pada awalnya bertanyakan Anwar Ibrahim mengenai pemilihan Pengerusi PKR Sarawak, "Datuk Seri mengenai isu Pengerusi PKR Sarawak, boleh buat..," soalnya namun dipintas Anwar meskipun belum menghabiskan soalannya ketika itu.

"Yang kamu sibuk apasal, apa masalahnya? Kenapa tak tanya Pengerusi Selangor, kenapa tak tanya Pulau Pinang, kenapa tak tanya Perlis," jawab Anwar Ibrahim yang seperti terkesan secara emosi dengan persoalan tersebut.

"Sebab ada konflik," jawab wartawan itu kemudiannya. 

Anwar bagaimanapun enggan menjawab sebaliknya berkata persoalan mengenai pemilihan PKR Sarawak adalah permainan media semata-mata dan perkara itu sama sekali tidak berbangkit di dalaman PKR.

Di sosial media samada Youtube mahupun di Facebook, rata-rata netizens tidak menyenangi tindakan Anwar Ibrahim itu yang dilihat sebagai bakal Perdana Menteri kelapan Malaysia.

Jangan cakap macam tu pada wartawan..



Jangan jatuhkan air muka orang yang bekerja..


Awak tu Presiden parti, apa-apa berlaku akan dirujuk..



Berikut dibawah adalah rakaman video dari Malaysiakini mengenai tindakan Anwar yang melenting kepada wartawan kerana ditanyakan soalan mengenai pemilihan parti itu. - 24 November 2018.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...