Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 29 September 2018

Gambar Anwar, Saiful Bersalaman Terima Pujian, Saiful Berikrar Tiada 'Cerita Liwat' Di PD.

POLITIK | Jiwa besar. Begitulah rata-rata netizens pro Pakatan Harapan memandang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dirakamkan bersalaman dengan Saiful Bukhari Azlan, salah seorang pencabarnya di PRK Port Dickson.

Saiful Anwar Bersalaman Di PRK Port Dickson
Saiful Anwar Bersalaman Di PRK Port Dickson

Untuk rekod, setakat ini SPR mengesahkan menerima lapan pencalonan bagi PRK Port Dickson dan sedang meneliti kesemua borang pencalonan yang diterima agensi itu pagi tadi.

Saiful menerusi Facebook memberitahu beliau menghantar borang pencalonan dengan menaiki motor kerana tidak mempunyai wang dan escort yang besar.




"Calon tak ada duit, jentera. Merempit je pergi tempat pencalonan. Alhamdulillah selamat sampai. Mohon doa pencalonan saya diterima 🙏🙏," katanya dalam kenyataan itu.

Ketika di tempat pencalonan Saiful dilihat menghampiri Anwar, menegurnya dan kemudiannya menghulurkan tangan untuk bersalaman.



Anwar kemudiannya dilihat membalas huluran salaman tangan tersebut sambil tersenyum.

Sesetengah netizens pro pembangkang pula dilihat menyindir aksi tersebut dengan menyifatkan dan membayangkan Anwar kelihatan berpeluh ketika bersalaman dengan Saiful Bukhari Azlan.


Sebelum ini NST melaporkan sebab sebenar Saiful mengumumkan mahu menentang Anwar di PRK Port Dickson. Saiful dilaporkan berkata beliau dilahirkan di Port Dickson meskipun membesar di Seremban.

Beliau menyifatkan Port Dickson ialah 'tempat permainan' dan mahu membantu membangunkan tempat yang dianggap bersejarah bagi dirinya.

"Saya mahu masuk ke Parlimen. Semasa saya kecil, Port Dickson ialah tempat permainan saya. Sudah tentu saya sayangkan Port Dickson. Itulah antara sebab kenapa saya masuk bertanding," katanya dipetik sebagai berkata.

Free Malaysia Today pula melaporkan yang Saiful Bukhari Azlan turut berikrar tidak akan berkempen apa-apa mengenai kes liwatnya (skandal sodomi II) di PRK Port Dickson.

"Saya bukannya bertanding atas sebab peribadi. Saya tidak akan membangkit isu mengenai kes sodomi," katanya dipetik oleh portal itu.

Petang semalam beberapa media tempatan melaporkan kesediaan Saiful untuk masuk bertanding di PD bagi mencabar Anwar Ibrahim.

Sebelum ini PAS dan Isa Samad turut mengumumkan akan bertanding di PD.

Perkara itu kemudiannya menjadi perbincangan hangat dikalangan pemerhati politik memandangkan tujuh pencalonan akan masuk bertanding di PD, satu rekod pencalonan yang agak ramai.

Saiful juga dikecam oleh penyokong Pakatan Harapan kerana dianggap akan menjaja 'politik liwat' di Port Dickson.

Selain itu ramai yang mempersoalkan siapakah dalang disebalik pencalonan Saiful Bukhari Azlan yang dilihat sebagai 'last minute' menyertai PRK PD. - 29 September 2018.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...