Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 20 September 2018

Block Saya Di Twitter, Lim Guan Eng #HatiTisu Kata Ketua Pemuda UMNO.

POLITIK | Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Dr Asyraf Wajdi Dusuki hari ini menyindir Menteri Kewangan Lim Guan Eng kerana memblocknya di Twitter. 

"Tak sangka rupanya Menteri Kewangan YB Lim Guan Eng ni berhati tisu juga. 

Dulu waktu jadi Pembangkang banyak mengkritik, tapi dah jadi Kerajaan tidak bersedia untuk dikritik. 

Baru beberapa kali saya lontarkan kritikan terus di ‘block’ akaun twitter saya. Come on Guan Eng, sudah jadi kerajaan kena bersedia juga dikritik. #hatitisu," katanya dalam satu kenyataan.



Untuk rekod, Lim Guan Eng sepanjang minggu ini dilanda kontroversi berikutan mengeluarkan beberapa kenyataan yang mengundang padah.



Antaranya apabila mengeluarkan kenyataan media rasmi dimana nama jawatannya ditulis sebagai Menteri Hong Kong. Meskipun pentadbir halaman Lim Guan Eng di Facebook telah meminta maaf namun posting yang sama masih berada di Twitter tanpa apa-apa kemaskini selanjutnya.



Lim Guan Eng juga agak 'flip-flop' apabila sekejap mengatakan ekonomi negara bermasalah dan kemudiannya tidak bermasalah. 


Malahan apabila dikritik nilai ringgit yang semakin melemah, Lim Guan Eng berkata prestasi Ringgit Malaysia antara yang kukuh di Asia. Perkara itu kemudiannya membuatkan beliau menjadi sasaran 'troller' di sosial media. - 20 September 2018.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...