Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 30 April 2017

Sakit Hati Pada PAS Hingga Anggap Ribut Sebagai Bala.

Oleh : Malaysian Dateline

Ustaz Nik Nasri Nik Malek yang sebelum ini mendakwa pekikan "Jahanam PAN" hanya laungan sampingan bukannya ikrar kali ini tampil bersuara ekoran kejadian ribut di lokasi berlangsungnya Muktamar Tahunan Pas ke-63 di Kompleks Pas Kota Sarang Semut, Alor Setar.


"Tanpa perlu masa yang panjang, ia segera tular di media sosial. Mereka yang memang sakit hati dengan Pas, tanpa pertimbangan akal yang waras, terus menganggap ia bala kepada PAS.

"Allah menguji hamba-Nya dengan pelbagai ujian, sama ada hamba-Nya yang soleh atau tidak. Ribut adalah salah satu darinya.

"Mekah, khususnya Masjidilharam acapkali juga dilanda ribut. Adakah ia menandakan sesuatu yang buruk?" soalnya pula.



Ribut yang berlaku lewat petang tadi itu difahamkan turut menyebabkan kerosakan dan kecederaan.


Menurut pemimpin Pas tempatan dari Terengganu itu, orang mukmin memperoleh ganjaran pahala jika menghadapi ujian tersebut dengan sabar.

"Bagi orang yang tidak mukmin, ribut dan derita orang lain menjadi modal untuknya melepaskan nafsu geram kepada Pas," bidas bekas pensyarah Pengajian Islam, Terengganu Advanced Technical Institute (TATI) di Kemaman, Terengganu itu lagi.

Sementara itu, Facebook rasmi Jabatan Meteorologi Malaysia atas nama Inggeris, Malaysian Meteorological Department pada pada pukul 8.52 malam tadi mengeluarkan amaran cuaca buruk di beberapa negeri termasuk di negeri Kedah.

Kejadian ribut petir, hujan lebat berserta angin kencang berlaku di Kubang Pasu, Pokok Sena, Kota Setar, Yan, Pendang, Kuala Muda, Kulim dan Bandar Baharu dan dijangka berterusan sehingga lewat malam.

Walau bagaimanapun, semakan Malaysia Dateline setakat pukul 10.30 malam ini di laman web jabatan itu mendapati tiada amaran angin kencang dan laut bergelora dikeluarkan.

Hanya Kedah dicatatkan dilanda ribut petir di satu dua tempat manakala kelajuan angin di perairan Selat Melaka utara dicatatkan 10 hingga 20 km/j.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...