Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 30 April 2017

PM Canada Masuk Islam - Harakah Mohon Maaf Tersalah Lapor.

Semalam beberapa netizens tampil mengkritik Harakah versi cetak disebabkan menyiarkan satu laporan berita yang membayangkan Perdana Menteri Kanada, Justin Pierre James Trudeau telah memeluk agama Islam. Laporan itu boleh dilihat di bawah ini;


Antara yang tampil mengkritik laporan itu di laman sosial;



Susulan dari kritikan tersebut, Harakah bertindak memperbaiki kesilapan mereka dan melakukan permohonan maaf secara terbuka di laman berita mereka.

"HARAKAH memohon maaf dan menarik kembali artikel di muka Fikrah pada keluaran 2243 bertajuk PM Kanada Peluk Islam", kata Sidang Pengarang Harakah.
"Sidang pengarang mengakui terdapat kesilapan translasi dan sumber kepada petikan artikel tersebut dan mengakui kecuaian berlaku.
Dengan itu kami memohon maaf atas kesilapan tersebut dan akan membuat ralat dalam keluaran 2245 akan datang", katanya lagi.

Justeru itu diharapkan semua pihak dapat mengambil maklum bahawanya laporan sebelum ini tentang PM Kanada memeluk Islam adalah merupakan satu kesilapan dari media utama parti Islam itu dan bolehlah bertindak mengabaikan berita itu.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...