Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 26 Februari 2017

Risalah Pencerahan DAP Tentang #RUU355 Adalah Fitnah - Ia Bukan Sebaran DAP.

Ketika ini ramai dikalangan penyokong-penyokong PAS giat menyebarkan gambar yang merujuk satu risalah yang kononnya diedarkan oleh DAP di laman sosial.

Ini gambar risalah yang dimaksudkan kami.


Menurut sumber dalaman DAP, penyebaran risalah berkenaan tiada ada kaitan sama sekali dengan parti itu dan sekaligus risalah berkenaan merupakan satu fitnah ke atas parti DAP.

Pihak kami telah mendekati dua individu yang giat menyebarkan risalah berkenaan di group politik WhatsApp bagi mendapatkan penjelasan lanjut berhubung penyebaran risalah berkenaan namun kedua-dua individu itu tidak memberikan respon yang sepatutnya. 

Hasil tinjauan kami, mereka berdua mengakui sebagai ahli PAS namun kami tidak pasti jika pengakuan mereka adalah benar mahupun tidak. Ini kerana sesiapa pun boleh berlakon menjadi sesiapa di laman sosial. Sukar untuk disahkan juga.

Kami mendekati mereka untuk mendapatkan kepastian dari mana mereka memperolehi gambar risalah itu namun kedua-dua mereka bukan sahaja tidak menjawab pertanyaan malahan mengabaikan penjelasan kami bahawanya risalah itu adalah fitnah.

Pihak kami berharap agar penyokong-penyokong PAS tidak menjadi alat manipulasi sesetengah pihak dalam menyebarkan kandungan fitnah. Menjelang kempen PRU ke 14, berbagai risalah akan diterbit dan disebarkan, oleh itu sila semak dulu kebenarannya sebelum bertindak menyebarkan ia kerana dibimbangi diri kita menjadi alat untuk menfitnah satu-satu kumpulan. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...