Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 20 Julai 2014

Raja Sweden Berdemo Sokong Palestine, Raja Kita Buat Apa?

Duduk kat istana besar yang kos penyelenggaraan nya ditanggung oleh rakyat Malaysia dan sembang kencang pasal Islam padahal akhlak tak mencerminkan nama jawatan yang dipikulnya.

Berikut adalah apa yang dilakukan oleh raja di Sweden.

 

Ini bukan isu politik. Ini isu kemanusiaan. Kalau la penyokong2 raja mahu menempelak dengan menggunakan hujah oiii pasal apa raja nak berdemo. Kan urusan politik mereka tak boleh campur.. dah tue ini kan isu kemanusiaan. Bukan isu politik. Tunjukkan solidariti salah ka?

Ataupun mungkin dorang akan cakap. Raja kita terus hantar surat atau call PM Israel Benjamin Netanyahu untuk hentikan serangan. So demo2 neh untuk tunjukkan tanda solidariti tak perlu?

Eh. Yeke? Tatau citer pun. Biasanya raja2 di Malaysia buat sikit benda kecohnya kemain. Takan la depa tak nak promosikan tindakan mereka dalam isu apa yang berlaku di GAZA kot? Contohnya. Kalau dorang terlibat dalam menderma ke tabung Palestine. Ko tengok la paper mana yang tak hebahkan? Sampai naik meluat orang baca pun ada kadang2. Wartawan pembodek ke atau arahan? 

Hehe.

Tapi aku tak heran. Faham dah permainannya disitu. Konon sultan berjiwa rakyat. Padahal rakyat kena tindas dengan polisi zalim haram pula nak bersuara bagi pihak rakyat tapi dok pongpang2 ayat sultan berjiwa rakyat. Sultan berjiwa BN aje yang aku nampak sekarang neh.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Bai..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...