Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 25 Julai 2014

Portal Antarabangsa Lapor Anak Sultan Selangor Murtad.

Dah lari dah portal tersebut. 

Aduh. Sana sini kecoh anak sultan Selangor aka raja muda Selangor diberitakan murtad. Ramai kot yang SHARE perkara tersebut. Siap maki2 bagai lagi. Yang sebenarnya. Kalau POLIS nak amek tindakan sila amek tindakan pada laman tersebut. Yang sebar tue sebenarnya terkena aje. Lebih2 lagi berita dalam english. Mana la dorang nak fikir panjang samada ia propa ke apa ke.

Haha.

Petikan dari laman web tersebut.


Account twitter macam baru buat aje.

 
Tak pasal2 ramai yang terkena. Disebabkan itu juga BERNAMA pada hari ini telah melaporkan sultan Selangor dan raja muda Selangor baru aje menghadiri satu majlis doa dan bacaan yassin sempena hari pahlawan.

Huhu..

Baca ;
Kenyataan yang dikeluarkan oleh portal World News Daily Report bahawa Raja Muda Selangor, Tengku Amir Shah telah keluar daripada Islam dan menukar agamanya kepada agama Katolik telah menggemparkan seluruh penganut agama Islam di negara ini.
Dalam laporannya pada 24 Julai lalu, portal berita itu menyatakan bahawa “Satu-satunya anak lelaki dan waris Sultan Sharafuddin Idris Shah, Tengku Amir Shah, telah mengejutkan masyarakat Islam dunia dengan berita yang disifatkan majalah People’s  sebagai  ‘kisah benar Romeo dan Juliet zaman ini’.”
“Raja Muda Selangor itu meletakkan semua jawatan serta peluang menaiki takhta untuk mengikut kata hatinya dan mengahwini model yang juga bintang terkenal Sepanyol, Cristina Gomez, 16. Nama Cristina mula dikenali apabila stesen televisyen merakamkan gambarnya ketika menonton perlawanan bola sepak.”
Namun demkian setelah diteliti dan diperiksa, nama Cristina Gomez itu tidak tergolong dalam senarai nama model terkenal.
Dalam masa yang sama, portal berita tersebut juga telah melaporkan maklumat yang salah berkenaan Tengku Amir kerana pada tahun ini, usia Tengku Amir adalah 23 tahun dan bukannya berusia 21 tahun.
Laporan palsu itu mendakwa “upacara pembaptisan bekas umat Islam itu yang diadakan minggu ini di Santa Maria Cathedral, di Braga, Portugal mengundang kritikan hebat umat Islam sedunia ke atas bekas waris takhta Selangor itu.”
Ia juga berkata: “Pasangan kekasih itu akan dikahwinkan bulan ini di San Marco Cathedral di Venice dan lokasi berbulan madu mereka masih belum diketahui.”
Walaubagaimanapun, lewat tengah hari ini, didapati portal tersebut tidak lagi dapat diakses. -TMI-

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...