Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 2 Julai 2014

Penyokong Pembangkang Kena Lauk Dengan Bomba Kaw2.

Gambar tersebut tersebar di wassap, media sosial seperti facebook dan twitter. Agaknya abang2 BOMBA kita berang kot bila geng2 pembangkang kerja depa mempersoalkan dan mempersendakan setiap perkara di setiap masa itu yang membuatkan dorang respon kepada gambar yang tersebar.

Apa gambarnya tue?

Lihat ;


Salah seorang member engineer cakap tape itu digunakan untuk marking. Untuk lakukan siasatan lanjut mengenai keretakan. Aku pula sangka pada awalnya nak mengukur kedalaman keretakan. Alah, rupa2nya kegunaan tape ada banyak fungsi la. Ikut jenis situasi la senang cakap. Yang penting kegunaan tape dalam kerja2 penyiasatan bukan baru. 

Dalam CSI banyak guna. Sapa tatau boleh tengok. Dalam rancangan bencana alam pun ada. Yang depa dok siasat2 kejadian bencana alam tue. Jangan tatau. Dalam rancangan itu (aku lupa la nama rancangan dia apa, tapi citer tue pasal bencana alam dan kemalangan2 pelik, so dorang siasat bagaimana ia berlaku dan beri kesimpulan dari segi sainstifik, bukti dan hujah) juga ada gunakan 'besi' untuk periksa enjin kapal terbang samada rosak ataupun tidak. Ada la teknik dia. Benda2 teknikal macam neh orang2 yang diluar bidang kerja dia memang takan tahu. Yang bekerja dalam bidang ini sahaja yang tahu. Yang penting sejauh mana kita yang tak tahu neh akan ber-reaksi seperti tidak tahu? Bukannya berlagak macam tahu padahal haram tahu. Betul tak? FYI, aku memang tatau dengan jelas. Itu pasal aku tak sebut apa2. Nasib baik. Abang bomba, cool sudah.

KAH KAH KAH

Baca ;


Salah 1 sebab anggota letakkan PITA PELEKAT adalah untuk melihat perggerakan tanah & BUKAN UNTUK JADI BAHAN GELAK KETAWA ATAU GURAU SENDA!!!

Tanda-tanda bahaya seperti pokok tumbang, pecahan di tanah dan resapan air dari tanah yang menjunam masih amat berbahaya dan sebarang pergerakan jentera berat boleh menyebabkan tanah runtuh. Dan cara yang sebaik-baiknya ialah untuk mengawasi pergerakan tanah yang sedang berlaku dilokasi tersebut. 

Walaubagaimanapun, langkah-langkah keselamatan telah diambil untuk menjamin keselamatan awam dan sebarang pergerakan tanah atau mendapan oleh pegawai yang menjalankan pemantauan, 

Semua teknik pengukuran adalah tertakluk kepada peralatan yang digunakan. Kewujudan jenis-jenis, punca-punca dan bagaimana ianya memberi kesan kepada hasil pengukuran harus DISEDARI DAN DIKETAHUI sebelum member komen yang berunsurkan GURAUAN. 

*** Jika tak tahu bertanya, dan jangan buat buat TAHU***

Nota : Aku nampak geng2 pembangkang yang sebar kat wall aku. Bukan aku cakap semua tapi ada yang sebarkan. Jangan marah ahhhh..

HAHAHAHA..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...