Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 2 Februari 2014

PKR Terus Bergaduh Sesama Sendiri - Elok Sangat La Tue..

PKR bergaduh sesama sendiri.

A bergaduh dengan B.

Penyokong2 A akan maki B.

Penyokong2 B akan maki A.

Kemudian nya, penyokong2 A dan B terus bercakaran sesama sendiri. Perang habis-habisan. Masa perang sesama sendiri tue, yang jahat, yang buruk, yang keji pasal musuh masing2 ditulis secara terbuka.

Kali neh bukan BN dan UMNO aje musuh aku.

Semua yang tak setuju dengan apa yang aku tulis juga di anggap sebagai musuh aku walaupun orang tue orang2 PKR juga.

Maka mari la kita kutuk sesama kita. Kerana itulah yang paling hebat kita boleh buat. Hari2 kutuk BN aje apa barang. Kali neh kita kutuk la sesama sendiri pula. Twitter ada. Facebook ada. Wassap pun ada. Eh blog pun ada juga la. Online news pun ada. Macam2 platform ada. Hah apa lagi, meh la kutuk dan bergaduh sesama sendiri. Dengan PAS, DAP, PKR. Jom gaduh. 

Putrajaya konon? Putrajaya kepala hotak korang.

KAH KAH KAH 

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Lihat ;


Punca ;


Then media arus perdana amek kesempatan lapor. Dah sapa suruh update di twitter. Kita neh orang2 yang terdekat dengan MB. Segala apa yang kita kemaskini pasti menjadi perhatian. Takyah nak salahkan orang media sangatla weh.

Kemudian disini ==> http://www.malaysia-today.net/nik-nazmi-mahu-faekah-tutup-mulut/

Nik Nazmi melalui Twitternya berkata, Faekah tidak perlu bercakap soal politik ekoran tidak lagi memegang jawatan sebagai Setiausaha Politik, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.
“Kata sudah bukan Setiausaha Politik, tapi masih banyak cakap soal politik.
“Anda perlu tahu masa anda sudah tamat,” tulisnya.
Semalam, media melaporkan, Faekah yang juga penyokong Abdul Khalid mula membela majikannya itu dengan membuat serangan balas dan menyifatkan pihak yang mengejar jawatan bernafsu besar.
Faekah juga turut menasihatkan supaya ahli politik belajar mengenai undang-undang sebelum malakukan apa-apa tindakan.
“Yang mengejar bernafsu besar, yang mengendong patutkah berjiwa besar?”
“Ahli politik di luar Selangor, belajarlah Perlembagaan negeri, proses dan prosedurnya. Jangan menghina sultan dan jangan terlalu yakin dengan diri sendiri,” katanya.
Susulan itu, Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali dilaporkan telah membidas kembali kenyataan Faekah.
“Lebih baik turun ke Kajang dan bantu kempen PR dan calon Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada meracau di rumah.
“Atau sudah tak relevan,” katanya.

Komen Faekah tue dipercayai berpunca dari agenda Kajang Move. Bacaan media arus perdana Faekah tujukan pada Anwar Ibrahim. Tapi seriously, aku rasa bukan DSAI kot yang keluarkan statement isu MB Selangor tue. Tapi pemain2 politik lain. Yang aku tahu geng2 peguam dari PKR. Lepas tue Aziz Bari. Lepas tue sapa2 lagi tah. Faekah neh membidas atas sebab nak backing Khalid. Pekerja la katakan. Dan Faekah macam dapat menghidu aje. Yang dia takan kekal berada dalam pentabdiran di Selangor tue. 

Almaklumla, sejak2 4,5 hari neh tetiba kita dengar orang2 PKR sendiri sebut ;

Khalid lembik la

Khalid lemah la

Khalid tak reti main politik la

Khalid tak reti nak sangkal tuduhan dari pihak lawan la (BN, and aku rasa sesuai juga kalau masukkan geng2 sendiri dalam konteks lawan merujuk situasi yang Khalid tengah duduk sekarang neh)

Khalid kedekut nak mampos la

Apa guna reti berjimat kalau tak gunakan untuk pembangunan rakyat la

Tetiba aje kelemahan2 dan keburukan2 Khalid Ibrahim semua terkeluar. Macam hujan bhai. Apsal secara mendadak. Takan la secara tiba2 Khalid melakukan kesalahan demi kesalahan secara berulangan? Kenapa taknak bidas time dia buat kerja bangang? So bukan kah ini memberikan gambaran, kerana politik, kita boleh jadi rakan subahat baik dalam kerja2 betul apatah lagi dalam kerja2 yang tak betul?

Hish hish hish..

Masa sayang semua pun kita suka.

Bila dah benci pergi la mampos kan.

Betul tak? 

HAHAHAHA. 

Aku pun ada juga menulis 2,3 artikel membidas tindakan Khalid. Aku pernah bidas isu meter. Pernah bidas isu bantuan. Dan pernah bidas isu ibu tunggal. Juga isu saman. Dan tahu kah anda yang puak2 yang membidas Khalid ketika ini juga membidas aku dengan jayanya time tue? Masa tue bukan mereka kot yang taksub Khalid, mesti aku kan? Kita masing2 ingat la komen kita2 neh oke. Bukan orang lain yang menulis. Jari2 kita juga. 

KAH KAH KAH

Oke. Maaf. Mungkin inila kebaikan nya bila anda memilih duduk luar parti.. Kurang2 tak terkesan dengan tindakan2 mengarut dan pelik dari puak2 partisan. Teruskan bergaduh sesama sendiri. Semua pihak sedang syok memerhatikan neh. Macam best ajee. 

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...