Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 10 November 2013

Penyokong PR Mengamuk Kat Soalan Peperiksaan - Satu Tindakan BANGANG !!!

Adakah ini salah satu seorang yang terkandung dalam kertas peperiksaan SPM yang sedang diadakan sekarang neh?

Sebab kalau nak di ikutkan, itu je la satu2 peperiksaan yang sedang dijalankan sekarang. Adakah soalan merujuk kepada subjek sejarah?

Cuba lihat apa yang sedang dikecohkan oleh penyokong2 PR sekarang neh beb.

Antaranya isu mengenai soalan kat bawah neh hah ;


Ramai orang focus pada soalan. Soalan tue salah. Salah? Kenapa soalan macam tue salah? Apa yang tak kena nya dengan soalan itu? Kenapa ramai yang pongpang2 marah pada soalan tersebut?

Kita memang perlu tanya pada diri kita sendiri. Macam mana caranya kita nak berterima kasih pada kerajaan. Tapi masalahnya disini bukan pada soalan. Tapi jawapan. Jawapan yang disediakan adalah berbentuk pilihan. Ada A,B,C dan D pula.

Itu yang salah.

Bukan soalan yang salah. Tapi cara mereka [pelajar] di izinkan untuk menjawab itu yang salah. Untuk penyedia kertas soalan. Kalau nak buat soalan macam neh lainkali biarkan ruang kosong. Bagi 100 patah perkataan untuk di isikan bagaimana mereka patut menjawab soalan ini.

Jawapan yang tepat bagi soalan seperti di atas senang aje.

Cara saya nak berterima kasih dengan kerajaan ialah bila mereka buat benda baik saya kena sokong sebab ia betul. Jika kerajaan melakukan kesalahan maka saya kena bantah. Kerana ia akan menjejaskan rakyat dan merosakkan negara. Macam anak yang berterima kasih pada mak nya bila maknya suapkan dia makanan. Kalau mak dia suapkan dia sampah, mestilah dia tepis tangan mak dia. Hoi mak, ko rabun ke apa. Ini sampah neh. Apa jadah masukkan dalam mulut anak kau. Nak bagi dia mampos ke apa mak. 

Takde istilah di mana2 negara di dunia neh kerajaan ialah Allah = tuhan. Atau kerajaan ialah Nabi = maksum. Jauh sekali kerajaan = malaikat yang bebas dari dosa. Kerajaan = manusia sama je macam aku kot. Kadang2 terjebak. Nanti bila kena tegur, insya-Allah, insaf. Tapi kalau dah tegur2 pun taknak insaf dan sampai tahap melarang dan menghalang teguran pula, maka nya babai je la to kerajaan [parti[ tersebut. Babai dan sila pergi mampos la lue. 

Oke tak?

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...