Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 24 Februari 2013

Mesej Penting Untuk Semua Orang Kelantan - Mesti Baca.

Apa benda tue hah?

Ko orang kelantan?

Bukan2, saja aku nak tanya. Apsal tak bleh ke?

Boleh, boleh. Boleh blah. Tak nampak ke apa aku panggil orang2 kelantan je tue. Buta ke apa ko neh hah?

Eh aku punya tangan, aku punya jari, aku punya komputer, aku punya internet aku punya suka la nak baca pun. Ko sibuk hapa hah. Pui.

KAH KAH KAH

Tamat sudah sketsa semasa. Rilex. Tak kelantan pun boleh baca. Sasaran adalah untuk semua. Yang berani jadi pejuang dan menyokong perjuangan. Tak kira la kelantan ke ataupun bukan kelantan. Keadilan takde border negeri, negara, kaum, bangsa dan agama oke. Just hit and hit and hit. Run takmo arh.

Oke, kenapa ek aku panggil korang seme? Actually nak minta tolong sat. Secara khusus kepada warga2 kelantan. Secara am nya kepada semua pencinta keadilan. Korang tengok video kat bawah neh sat. Tengok sampai habis. Fahamkan betul2 apa yang korang tengok. Then lepas habis tengok pakat2 sebarkan.

Penting oke. Kita mao setiap orang yang lahir di kelantan, dalam perut mak je dah tahu apa itu perjuangan R dan bagaimana R dianiayai oleh PUSAT. Kita juga berharap, semua rakyat kelantan tanpa kira partisan ataupun pendapat dalam politik, bersatu untuk mendapatkan hak korang. Ingatlah, royalti adalah hak milik setiap insan di kelantan. Tak kira la ko pas ke umno ke apa ke. Ia hak ko dan tanggungjawab ko mendapatkan ia kembali. 

Bersatu la untuk mendapatkan hak korang. Kali neh, untuk kali neh je, dalam urusan royalti, mari la semua warga kelantan letakkan semua perbezaan korang ke tepi, mari la bersatu untuk mendapatkan apa yang korang telah hilang akibat dizalimi oleh pusat selama bertahun2. 

Jangan percaya dengan apa yang orang jaja. Jangan percaya aku. Jangan percaya jawatankuasa R. Percaya la dengan info yang ko sendiri kaji dan semak. Baca, baca dan baca. Kaji, cari, analisis, adili dan fikir. Aku percaya setelah ko lakukan semua perkara di atas, akhirnya ko akan datang kepada kami, kepada R untuk membawa misi ini. Sebegini la aku yakin betapa benarnya perjuangan ini. Oke. Bai. 


  

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...